Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa upp en iPhone 4 med 4.2.1 (telenor)

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Undrar om ngn vet om det går att låsa upp en Iphone 4?
Skulle vilja använda den utomlands!
Gick till en affär igår och dom sa att FW var för ny för det!
Kan det vara sant?
Mvh

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-06 08:25

Ja det är sant, ev. kommer det upplåsning till iP4 med din fw version innan nyår

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-06 10:35
Ursprungligen av Starship:

Hej
Undrar om ngn vet om det går att låsa upp en Iphone 4?
Skulle vilja använda den utomlands!
Gick till en affär igår och dom sa att FW var för ny för det!
Kan det vara sant?
Mvh

Har du en BRA kontakt med din operatör, kan de fixa det. Men det kräver en BRA kontakt (personlig sådan).

Haha du får väl ta och utveckla lite mer än så? Syftar du på att operatören kan låsa upp iphone innan ett år gått om man känner en av dem på personligt plan?

Yes, så är det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-06 20:51
Ursprungligen av kenjon:

Har du en BRA kontakt med din operatör, kan de fixa det. Men det kräver en BRA kontakt (personlig sådan).

Exakt. Jag har en kontakt som jobbar hos en operatör, han låste upp min telefon på 5 min. En återställning på det så var den upplåst. Det var 1 månad efter den släpptes så operatörerna kan styra det där helt själv.

Kan dom låsa upp även AT&T telefoner?

Ursprungligen av Björnström:

Vad jag förstått så tillåter inte Apple det, upplåsningen går ju via iTunes så Apple är "in control".

Kanske har hänt ngt nytt på den fronten men tror inte det..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-06 23:51
Ursprungligen av Björnström:

Det vill nog till att du först raggar upp och bjuder en AT&T-dam på ett par drinkar först

Och försäljaren som sa att det fanns en firma vid Gullmarsplan som kunde låsa upp dom på en gång!
Där ser man!
Det går inte att lita på dom!

Sitter utomlands och försöker att ringa, surfa på min Gamla HTC som är bara skit!
Då får man väl göra det ett par år till!

Operatören säger till Apple vilket IMEI som ska låsas upp, sedan fixar man resten i iTunes.

Det låter ju enkelt!
Nästa fråga hur får man Telenor att ringa till Apple (i förtid) och be dom låsa upp min telefon?

Det låter ju enkelt!
Nästa fråga hur får man Telenor att ringa till Apple (i förtid) och be dom låsa upp min telefon?

Telenor ringer inte till Apple och begär det. Telenor registrerar det i sitt system som registreras hos Apple.
Apple i sin tur lägger in det i iTunes och du får upplåsningen när du kopplar in telefonen efter ett tag.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-28 17:51

Det låter ju enkelt!

Är det i förtid måste du ha en bra kontakt. Annars säger de bara att du får vänta.

Ursprungligen av kenjon:

Är det i förtid måste du ha en bra kontakt. Annars säger de bara att du får vänta.

Mutor lär funka!

• Medlem
  • Landskrona
  • 2011-02-18 13:38

har det kommit ut någon upplåsning till iphone 4 än?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-18 15:39

Inte för standard firmware 4.2.1

Jag har raderat några inlägg. Korspostning (dvs samma fråga i flera trådar) är inte tillåtet på forumet.

/Mod

1
Bevaka tråden