Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med återställning av jailbreakad iPad

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en iPad 32GB Wifi som jag haft ett tag. Nu hade jag tänkt att jag skulle starta om den ordentligt och resa bort allt jag haft på den. Den är även jailbreakad men ville även få bort det. Så jag gick in på settings och general där jag tog erease & restart eller nått liknande. Då skulle den återställas till fabriksinställningar samt ta bort allt jag lagt in på den. Den ser ut att göra så och när den sen ska starta upp så kommer jag nu inte längre än till uppstartningsbilden med Apples logga på. Sen står den bara sådär hela tiden. Har hållt ner home och den andra knappen för att göra en soft reboot men det blir samma varje gång. Har även prövat att koppla in den i datorn med iTunes men inget verkar fungera. Finns det någon lösning?

Jag har ändrat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-06 13:25

Aldrig aldrig aldrig använda er av 'Erase All' på en JBad iDevice.... Sätt den i DFU-mode och återställ.

Vill du köra 4.2 utan jailbreak så återställer du som vanligt i iTunes, vill du ha en annan fw version än den senaste så måste du ta till SHSH-hacket

Tack FreddeB för hjälpen! Det löste problemet och jag har nu lärt mig en läxa. Tänkte inte på att det var på detta sätt men nu vet jag.

1
Bevaka tråden