Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac 4.01: Buggar & osnyggheter feedback-tråd

Tråden skapades och har fått 96 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Björnström:

Helt sjukt vad ni är snabba

Jag testade slå på möjligheten för gäster att skriva inlägg i nyhetskommentarer och det fungerade ju. Men det är en stor fet inbjudan till spam så det går nog inte att köra i praktiken tyvärr.

jag såg precis samma sak, en inte helt bra ide kanske att låta gäster kommentera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-09 23:20

Vet ej om detta redan diskuterats till döds eller ej men here goes; siten laggar sjukt på de två iP4or jag testat och laddningssymbolen snurrar ferbrilt mest hela tiden...är det JavaScript som gör att det inte går att posta utan att dö en smärtfull och långsam död?

Ursprungligen av FreddeB:

Vet ej om detta redan diskuterats till döds eller ej men here goes; siten laggar sjukt på de två iP4or jag testat och laddningssymbolen snurrar ferbrilt mest hela tiden...är det JavaScript som gör att det inte går att posta utan att dö en smärtfull och långsam död?

Är det samma sak när du kör via 3G och wifi?
Jag upplevde samma sak när jag först suttit med min iPad (uppkopplad med wifi) och sen gick ut och surfade via min iP4:a (via 3G/Telenor) och det gick otroligt segt.
Kom hem igen och provade med iP4:an via wifi och det går snabbt igen.

Något som dock är lite märkligt är att iPad:en känns snabbare att surfa med än iP4:an på samma nätverk, har inte gjort några tester kring det än, men det är så det upplevs iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-10 09:15
Ursprungligen av keptang:

Är det samma sak när du kör via 3G och wifi?
Jag upplevde samma sak när jag först suttit med min iPad (uppkopplad med wifi) och sen gick ut och surfade via min iP4:a (via 3G/Telenor) och det gick otroligt segt.
Kom hem igen och provade med iP4:an via wifi och det går snabbt igen.

Något som dock är lite märkligt är att iPad:en känns snabbare att surfa med än iP4:an på samma nätverk, har inte gjort några tester kring det än, men det är så det upplevs iaf.

Nej faktiskt inte, jag svarar på detta över wifi på iPhone 4 och tangentbordet har slutat lagga till döds och laddningssymbolen snurrar inte längre bredvid wifi symbolen (eller som i mitt förra inlägg intill 3G-symbolen) Även om jag inte tror det är operatörsspecifikt så kör även jag Telenor

Ursprungligen av FreddeB:

Vet ej om detta redan diskuterats till döds eller ej men here goes; siten laggar sjukt på de två iP4or jag testat och laddningssymbolen snurrar ferbrilt mest hela tiden...är det JavaScript som gör att det inte går att posta utan att dö en smärtfull och långsam död?

Ajdå - jag lägger till felsökning för iPad till backlog. Så ska det inte vara. Jag startar en ny tråd här för just iPad feedback:
http://www.99.se/feedback/283034-feedback-99mac-4-0-4-01-ipad.html

(jag kan inte flytta ditt inlägg dit så tyvärr måste du/ni alla skapa nya trådar där)

Det vore ju bra om det gick att zooma texten:

Stänger tråden inför 4.02 uppdateringen (diskussionen fortsätter där):
http://www.99.se/feedback/283037-99mac-4-02-buggar-osnyggheter-feedback-trad.html

Bevaka tråden