Går som så många andra i tankar kring ett iPad köp eller inte. Hur mycket tror ni värdet kommer vara på dagens iPad när nästa version släpps?
Personligen tror jag att en (välvårdad) iPad 3g 32 gb kommer att ha ett andrahandsvärde om ca 3 500 kr när nästa version kommit. Den relativt stora värdeminskningen (den då nästan -50% procent anser jag vara stor då det dels handlar om en Appleprodukt, som normalt betingar ett förhållandevis högt andrahandsvärde, dels kanske är så pass nyköpt som ca 6 mån) tror jag kommer bero på att 1) grundmodellen av nästa iPad bör ha 32 gb och kanske till och med 3G 2) det finns många iPads i omlopp och en stor andel av dessa är köpta av sådana som kommer vilja uppgradera till nästa version nä den kommer.
Vad tror ni?
Avslutningsvis kan jag säga att jag älskar iPaden (haft en hemma i några dagar), men jag ser helt enkelt att jag måste uppgradera till nästa version snarast då denna första generation har för dålig prestanda för att jag ska finna upplevelsen riktigt behaglig. Exempelvis sidor som prisjakt.se är helt värdelösa att använda. Och att denna uppgradering kommer att kosta står ju utom tvivel, frågan är bara hur mycket och om det är värt det