Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox 3.1 kraschar om och om igen i 10.6 Snow Leopard

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-12-08 15:02

Här är det något verkligt konstigt som händer?

Jag sitter med en MacPro generation 09, och har 6 GB minne.
Har uppdaterat till Snow Leopard i september och rensat alla skumma program.
Kört hårddisk-kontroller och maskinen funkar underbart perfekt med alla andra program.

Men Firefox är rent hopplös att få igång igen.
-Kan jag försöka tömma, tillägg, cacheminnet och historik för FF 3.1 de få sekunder den är uppe?

Eller bara ta bort FF 3.1 och återinstallera det?
Det fungerar utmärkt på min MacBook Pro med samma bokmärken och tillägg.

Tips någon?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-12-08 22:37

Ingen som stött på liknande?
I vissa fall är Firefox utmärkt. Men vad har tagit åt programmet?
Någon uppdatering har jag inte hittat.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-12-08 22:43

3.6.12 är senaste Firefox. http://www.mozilla.com/

Det finns ingen officiell version 3.1 av Firefox. Under alfa- och beta-testerna hette den 3.1a1, 3.1a2, 3.1b1, 3.1b2 osv. Men när den släpptes officiellt så döptes den om till 3.5.

Så om det verkligen är en 3.1 du har, så är det en jättegammal alfa- eller beta-version. Den är ju förmodligen runt två år gammal, vilket är jättemycket i webbläsarsammanhang. Så det är nog inte så konstigt att den kraschar, speciellt nu när du har uppdaterat till nyare operativsystem.

Och om det är en gammal beta så är detta förmodligen också orsaken till att du inte får upp meddelande om att det finns uppdateringar.

Så följ Mijas länk, och installera 3.6.12 i stället, så blir det nog mycket bättre.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-12-09 16:33
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det finns ingen officiell version 3.1 av Firefox. Under alfa- och beta-testerna hette den 3.1a1, 3.1a2, 3.1b1, 3.1b2 osv. Men när den släpptes officiellt så döptes den om till 3.5.

Så om det verkligen är en 3.1 du har, så är det en jättegammal alfa- eller beta-version. Den är ju förmodligen runt två år gammal, vilket är jättemycket i webbläsarsammanhang. Så det är nog inte så konstigt att den kraschar, speciellt nu när du har uppdaterat till nyare operativsystem.

Och om det är en gammal beta så är detta förmodligen också orsaken till att du inte får upp meddelande om att det finns uppdateringar.

Så följ Mijas länk, och installera 3.6.12 i stället, så blir det nog mycket bättre.

Tack, är det det som är orsaken???
Men vad i hela?"")"!??. Märkligt att det inte gick att uppdatera inifrån Firefox? Stort tack alla!
Det verkar lösa eländet.

Ursprungligen av oqvist:

...Märkligt att det inte gick att uppdatera inifrån Firefox?...

Nej, det är inte alls märkligt. I beta-versioner fungerar inte alltid den automatiska uppdateringsfunktionen, utan man får själv vara aktiv och hitta uppdateringarna.

1
Bevaka tråden