Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC/Windows på jobbet :(

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo - så har det hänt. Jag skrev i en tidigare tråd om att jag mot all förmodan skulle få Mac på ett 100%-windowsställe. Men, så blev inte fallet

Och, nu har jag det fagra nöjet att berätta att "superburken" - som teknikern skröt om att han hade köpt till grafikproduktion - inte klarade första dagen!!! Efter installationen av XP - som för övrigt är en hemsk erfarenhet - la datorn av utan att ens hicka. Den ville inte boota och en svart skärm med ett blinkande tecken i övre högra hörnet...

nu har teknikern sagt att han inte ansvarar - utan teknikern på min avdelning får ta hand om det...!?!?! vilka JÄVLA IDIOTER!

jag saknar ord...dom säger till mig att jag inte kan ha Mac - det går lika bra i PC - men hur jävla bra går det på en skala!? Menar dom att detta är bra? Varför råkar jag alltid ut för detta!?

Hjälp!! Jag vill hem till min kära, vackra, snälla och goa Mac

• Oregistrerad
  • 2003-08-22 17:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
nu har teknikern sagt att han inte ansvarar - utan teknikern på min avdelning får ta hand om det...!?!?!

*asg*
Been there, liven through that...
Be din tekniker titta och säga att det är burken som det är fel på och så hamnar det hos dom igen... Tala sedan om för din chef att han skall ringa till central support och jäkta dom för det är bråttom... ligg sedan på din chef om att hyra in en mac på korttid in the meantime så ni kommer ikapp... Sen skall du se att antingen kommer pezen blir jävligt bra jävligt fort (fat chance) eller oxå kommer det att hyras till ni får köpa
Se alltid till att andra går din ärenden

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-22 17:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
[BSe alltid till att andra går din ärenden [/B]

Pär är en vis man, lär, lär

/J

• Oregistrerad
  • 2003-08-22 18:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av jbong
Pär är en vis man, lär, lär

/J

Om inte annat stavar han som en kratta

Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
Efter installationen av XP - som för övrigt är en hemsk erfarenhet - la datorn av utan att ens hicka. Den ville inte boota och en svart skärm med ett blinkande tecken i övre högra hörnet...

Skulle vara mycket intressant att höra vad det hemska bestod i.

En blinkande markör som man inte kommer förbi kan bero på knas i bioset eller annat hårdvarufel. Knappast systemets fel eftersom det inte hunnit ladda.
Är min erfarenhet i alla fall.

• Medlem
  • Gävle
  • 2003-08-22 20:35

Spelar roll. Ge grabben en Mac så han blir glad.

jag ber om ursäkt för min bristfälliga förklaring och stundom dåliga svenska...jag var upprörd och skrev det på jobbet...

ja - det var någon som sa att det var skit i BIOS'et - men vem fan bryr sig!? Där har jag suttit och harvat i Word och skall börja producera tryckt material...så när "äntligen" datorn kommer - ja, då står den bara och blinkar...VA!?

skit samma hur snabb den är i teorin...det hjälper mig inte ett dugg - och jag fasar för hur det kommer att bli när jag väl skall börja producera

dålig start...så att säga.

jag gick raka vägen till min chef och sa "va' fan é det här? jag säger till er att jag vill jubba i mac - och så propsar ni på att PC fungerar preciiiiis lika bra...jaha - det verkar inte så. och det här tolererar jag inte!" då blev det fart under galoscherna

nä - fuck this shit

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-22 21:27

"skit i BIOS'et"

Vad är det för dösnack? Du ska ha en Power Mac G5 och därmed basta!

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-08-22 21:43

Skrik, härja, bits, kasta saker omkring dig!
Ta med en egen Mac och ställ upp på skrivbordet i protest. Om inte annat kan du ha den till att spela Dubbelmoral på under rasterna...

Vore dags att avrätta alla "Windowsärbästfördetärmstspritt" och låta allt livsmedel man sparar in på att dessa personer avlägsnas göra mer nytta för att mätta Mac-användare och annat intelligent folk.

Jag börjar riktigt hata inskränkta Windows-användare.;)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-22 23:28

Nej, men det kan ju hända en liten olycka med logikkortet på pc-häcken... Lite statisk elektricitet då och då kanske gör susen? Låna en katt - de är bra på att generera statisk elektricitet.

Skojar bara! Vill inte uppmana till dumheter.

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-08-23 00:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Nej, men det kan ju hända en liten olycka med logikkortet på pc-häcken... Lite statisk elektricitet då och då kanske gör susen? Låna en katt - de är bra på att generera statisk elektricitet.

Äsch, det där låter omständigt. Ladda hem VIRUSES.EXE istället, dubbelklicka, luta dig tillbaka och njut.

• Medlem
  • 2003-08-23 00:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65

Den dag en PCburk blir så stabil att man måste gnugga den med katter...

1
Bevaka tråden