Hej!
Jag bytte för nån månad sen dator.
Jag gjorde mig av med den gamla datorn ett tag innan jag fick den nya. När den gamla såldes så lade jag över allt jag ville spara på en backupdisk. Detta lades sedan in på den nya datorn när den levererades.
Jag har en time capsule, så egentligen kunde jag ju kört igång den nya datorn från den, men då det bara var en mapp med lite grejer som behövde sparas, så kändes det enkelt med att bara låta den flytta över via backupdisken.
Till problemet. Jag skulle nu börja jobba i ett gammalt indesigndokument och ser då att jag någon gång, troligen innan jag bytte dator, har kastat fel dokument ipapperskorgen. Dokumentet jag nu öppnar är i princip tomt, vilket inte är så bra...
I normala fall hade jag ju nu dragit igång min time capsule och rullat tillbaka i tiden tills jag hittade dokumentet innan min tabbe. Men hur gör jag nu? Jag verkar ju inte kunna komma in på förra datorns time capsule-backup.
Jag testade att köra igång flyttassistenten och valde att endast flytta filer. 6,6gb ville den flytta. Men nu när den är klar så hittar jag inget nytt på datorn förutom följande mappar:
"Adobe (från den gamla mac-datorn)"
"Canon (från den gamla mac-datorn)"
"Library (från den gamla mac-datorn)"
Men några nya filer verkar jag inte hitta.
Nån som har kolla på detta och kan hjälpa mig att dels bena ut hur flyttassistenten funkar och dels hur jag hittar mitt gamla korrekta dokument?
Tack på förhand!