Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga till köpt ringsignal på iphone?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-12-09 02:44

Hej!

Köpte ringsignalen "Angry birds theme" på itunes via min iphone 3g. Signalen hamnade i telefonens musikbibliotek. Den hamnade inte i inställningar så jag kunde välja den som ringsignal. Pga ett inbrott jag hade så försvann alla mina datorer och en massa annat däribland datorn som telefonen var syncad med.

Nu har jag fått låna en sketgammal ibook g4 av morsan som kör osx 10.4.11. Denna vägrar köra itunes 10.1 så jag fick leta reda på itunes 8.2 så den skulle vilja visa vad som finns i telefonen.

Så hur ska jag nu göra för att få in ringsignalen i ringsignallistan? Telefonen är upplåst och inte jailbreakad. Den kör OS 3.1.3 och är en iPhone 3G 16gb.

jag kan inte ändra nånting i telefonen utan att datorn säger nåt om att den inte är syncad mot denna datorn och ska då alltså radera hela telefonen och synca om med datorn bibliotek som innehåll noll iphoneprylar. Jag har dels skitviktiga sms i telefonen som INTE får försvinna. Jag har en massa spel och program som jag köpt och en massa musik.

Dessutom vill den uppdatera till IOS 4.2 men inte detta går heller pga att den vill då ha iTunes 10.1 vilket tydligen inte finns till denna datorn.

Så kort sagt, hur får jag in Angry Birds Theme i ringsignallistan på min iphone 3g?

• Oregistrerad
  • 2010-12-09 16:18

Är det ingen som vet? Jag behöver ha det gjort innan lördag.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-09 16:28

Det har inte ens gått ett dygn från ditt första inlägg och det är över ett dygn kvar innan du måste ha löst det, kompis

Du kan testa att i musikbiblioteket högerklicka på den för att skapa en AAC-kopia av den och sedan deleta filen men välj "Keep files". Nu måste du hitta filen och den bör ligga under <USER>\Music\iTunes\iTunes Music. Där får du kolla vilken filtyp den har, om det är en m4a eller m4r. Är det en m4a så gör du helt enkelt så att du byter till m4r.

Nu ska du kunna dra den filen till "Ringsignaler" i iTunes.

• Oregistrerad
  • 2010-12-10 18:26

Men då säger ju den att för att kunna lägga in nytt material så måste den kunna synca med denna datorn, och för att kunna synca med just denna datorn så vill den radera hela telefonen och lägga in allting på nytt för den verkar ju inte kunna bara lägga in en enda fil?

Eller missar jag något?

Keptang, nej jag sa att 8.2 är tydligen den första som stödjer att överhuvudtaget kunna göra något alls med min iphone via itunes. men saken är ju den att datorn vill ju radera och installera om hela telefonen för att kunna synca den för att kunna lägga in ringsignaler och liknande.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-09 21:33

Sorry, jag skulle gärna hjälp dig men fokusera på en fråga i taget. Börja med att läsa de klistrade trådarna i detta forum.

Du har väl svarat på din egen fråga, för att iTunes ska stöda ringsignaler så behöver du en nyare version än 8.2? Eller nåt sånt..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-10 20:27

Du kommer att behöva radera om hela iPhonebiblioteket då den är synkad mot din stulna dator. Köpte du signalen via iTunes? Just rignsignaler bör väl hamna rätt direkt? Har aldrig själv köpt, men det låter ju rimligt. Om det var en vanlig låt (som du tänkt använda som ringsignal) så är det rimligt att den hamnar i musikbiblioteket?

• Oregistrerad
  • 2010-12-11 00:19

Ja den köptes via itunesappen i iphone och köptes somringsignal. och det kan man ju tycka att den ska hamna rätt direkt.

keptang, hur gör man då?

Du kan ju bara synka mot en dator utan att radera innehållet.

Logga in på iTunes med ditt konto, ladda ner ringsignalen i iTunes (eller via appen), synka. Bör vara så det funkar även med ingame-köp.

Du måste också auktorisera datorn med ditt konto innan du gör ovanstående.

• Medlem
  • International user
  • 2010-12-11 00:45

Tror inte att det går så lätt. Musik och ringsignaler kan man ladda ner endast en gång. Det är därför det står att man bör ta backup på musiken man köper genom iTunes eftersom man har inte rätt att ladda om musiken igen.

För att försöka kopiera över musiken från iPhonen kan du prova iPhone Explorer. Men du behöver MacOS 10.5 förs. MacOS 10.5 behöver du för att kunna installera iTunes 10 om du vill installera nyaste firmware.

//Rob

• Oregistrerad
  • 2010-12-11 12:54

Som ibish sa så var det en ringsignal jag skulle haft från början, då hamnar den rätt. Filen jag fick ner var en vanlig mp3 men hade texten "ringtone" i namnet, därför blev jag lurad pga nån tomtes okunnighet.

Nu är problemet åtgärdat. Var inga problem att dra ner riktiga ringsignaler. De hamnar rätt direkt

1
Bevaka tråden