• Medlem
  • Mölndal
  • 2010-12-09 16:32

Hej!

Jag instruerar i gruppträningssammanhang och mixar ihop min musik från iTunesbiblioteket i MixMeister, därefter exporterar jag tillbaka dem, lägger dem i en spellista för resp. pass.

Eftersom jag ändrar musiken praktiskt taget varje vecka känns det slöseri att bränna en cd för varje pass, vilket jag ändå gör varje gång.

Skälet är lika enkelt som korkat, jag behöver få reda på hur lång tid som är kvar på låten så att jag kan berätta för folk att det är dags att slita hund, jag vill också veta hur lång tid som är kvar på passet och i min idealvärld hade jag dessutom velat infoga information till mig själv att det nu är 10,9,8 och så vidare sekunder kvar till det är dags för den bajshårda stående klättringen för att ingjuta mod/häckla mina deltagare.

Eftersom vi använder Activio så att deltagarna ser sin puls under hela passet på en proj vill jag dessutom helst kunna ha information om vilken puls de bör ligga på under varje del av passet.

I den vanliga (och de andra spelarna jag hittat på nätet) är resterande tid på låten en liten, liten siffra i högra hörnet. Framför allt på iPaden kan jag se den från 50-60 centimeters håll, men att ha iphonen eller ipoden framför mig eller på musikracket och försöka se detta går helt enkelt inte.

Det intressanta i sammanhanget är ju att idag är det mer eller mindre standard med iphones - i alla fall i min kedja, men att lära sig passet så att jag har koll på exakt hur många sekunder som är kvar av alla låtar vid varje givet tillfälle går helt enkelt inte, vilket är skälet till att de flesta använder displayen på cd-spelaren och har iphonen som desperat backup om cd:n är kass.

Jag kan till och med tänka mig att ta med mig min MBP om det skulle finnas ett lämpligt program, men ipad eller iphone känns ju som ett betydligt bättre alternativ.

Jag har funderat på att konvertera passet till en film eller någon slags keynotepresentation, men är osäker på om det går på ett smidigt sätt eftersom jag ändå lägger alldeles för mycket tid på mina passupplägg redan.

Är det någon annan som har koll eller idéer på vad jag kan göra, eller känner någon som leder liknande pass och som har någon fiffig lösning?

Pussen och kramen
Peo (på Sportlife i Göteborg)