- keptang
- Medlem ●
Innebär "Fixat" att det kommer i 4.03-uppdateringen på fredag?
För det står fortfarande "Skapat" på alla ställen jag kollat (Dagens inlägg, Nya inlägg, Mina inlägg, Bevakningar, m.fl)
Innebär "Fixat" att det kommer i 4.03-uppdateringen på fredag?
För det står fortfarande "Skapat" på alla ställen jag kollat (Dagens inlägg, Nya inlägg, Mina inlägg, Bevakningar, m.fl)
Det fanns två ställen att ändra
NU!
Håller med om att "tråd jag skrivit i" är mer intressant än "populär tråd".
Men att göra färgerna användarbestämda låter onödigt jobbigt för programmerarna, tycker jag.
Mitt motförslag är helt enkelt att "gubben" får en annan färg för alla - varför inte grön t.ex.?
Ok, om det underlättar, men anser ändå att en starkare "gubbe" (person till de som hellre vill det) än att tråden är "het".
Jag tvivlar på att folk tittar mer efter heta trådar än deras egna.
Ett litet språk-påpekande:
Under trådrubriken i listorna står det "Skapat av..."
Vat pratat du om?...
Arvid körde ett riktigt långpass idag (08.30 - 21.00) och prickade av en hel del grejer. Vi överväger att ändra sprintplaneringen för att lansera Facebook Connect som varit så efterfrågat redan imorgon och därmed dela upp veckan i två delar: 4.03 imorgon och 4.04 på fredag.
Fortsätt motivera 99mac teamet genom positiva kommentarer och bra feedback även framöver - det lönar sig!
Fortsätt motivera 99mac teamet genom positiva kommentarer och bra feedback även framöver - det lönar sig!
Ni har lyckats motivera mej!! Jag var ganska negativ vid lanseringen men mer positiv nu.
MEN jag gillar fortfarande inte typsnittet/storleken/känslan i rubrikerna när jag skummar genom senast inläggen...
Precis som jag nämnde ovan så tog vi beslut nu på morgonen att dela upp den här veckans jobb i två delar:
99mac 4.03 med Facebook Connect lanseras idag innan lunch!
4.04 med många fler förändringar kommer på fredag.
Håll i hatten!
Rubrikrader som är längre än vad som får plats i tex sökresultat gör att ikonerna (som är längst till höger) för het och svarad faller bort. Har jag uttryckt mig förståligt?
Kommenterar mig själv: nu när jag har kommenterat i tråden så byter vBulletin från bold till regular i typsnittet och då tar texten mindre plats och allt får plats. Jag måste vänta ut ett nytt inlägg för att se hur det fungarar.
Kommenterar mig själv: nu när jag har kommenterat i tråden så byter vBulletin från bold till regular i typsnittet och då tar texten mindre plats och allt får plats. Jag måste vänta ut ett nytt inlägg för att se hur det fungarar.
OK. Nu kom det ett till inlägg i tråden vilket gjorde att typsnittet ånyo blev bold. Och därmed försvann svarad-ikonen. I rest my case...
En skärmdump skulle vara perfekt så blir det lättare att förstå var felet dyker upp.
Rubrikrader som är längre än vad som får plats i tex sökresultat gör att ikonerna (som är längst till höger) för het och svarad faller bort. Har jag uttryckt mig förståligt?
En skärmdump skulle vara perfekt så blir det lättare att förstå var felet dyker upp.
Här kommer ett exempel (se bifogad bild). Långa rubriker klipps av. Man ser inte slutet på rubriken. Man ser inte ikonerna som står till höger om rubriken, t.ex ikonerna för "Het tråd" och "Tråd jag har deltagit i".
I gamla versionen av forumet kunde rubrikerna löpa över två rader.
Här kommer ett exempel (se bifogad bild). Långa rubriker klipps av. Man ser inte slutet på rubriken. Man ser inte ikonerna som står till höger om rubriken, t.ex ikonerna för "Het tråd" och "Tråd jag har deltagit i".
I gamla versionen av forumet kunde rubrikerna löpa över två rader.
[ATTACH="CONFIG"]27936[/ATTACH]
Eller så kan man uttrycka det så där enkelt. Tack för hjälpen!
Skriver man fel namn eller lösen när man loggar in kommer man till en sida där man kan läsa följande:
1. Välkommen till Sveriges största Mac Community - mer än 80.000 medlemmar! Det tar bara ett par minuter att bli medlem så det finns ingen anledning att vänta!
Som medlem kan du ställa frågor, vara med i diskussionerna, söka bland våra 1,9 miljoner inlägg och mycket mer.
Information
You have entered an invalid username or password. Please enter the correct details and try again. Don't forget that the password is case sensitive. Forgotten your password? Click here!
You have used 1 out of 5 login attempts. After all 5 have been used, you will be unable to login for 15 minutes.
Du måste registrera dig innan du kan få tillträde till denna sida.
Logga in
Användarnamn:
Lösenord:
Skriver man fel namn eller lösen när man loggar in kommer man till en sida där man kan läsa följande:
Fixat!
Hur blir det på PM-delen? Jag testade att gå in där genom FF på en W7-pc och då ser ett meddelande ut så här :
Ajdå! IE7 buggfixar kommer i version 4.1.0 - det finns ett antal registrerade redan och då får vi testa klicka runt med lite olika webbläsare. Flera av dom går nog att fixa rätt snabbt. Vi har en gammal bärbar PC stående på kontoret som vi kan testa med även om det tar emot lite
Jag kanske är blind, men finns det någon inställning där man kan ändra antalet trådar som syns under t.ex. Nya inlägg?
Mer än 20 skulle vara uppskattat.
http://www.99.se/installningar/
Rulla ner lite till "Antal inlägg som visas per sida:"
Fast det fungerar inte för just "Nya inlägg".
Som Capeman skriver så fungerar inte det för Nya inlägg utan endast för när man är _i_ en tråd.
Som Capeman skriver så fungerar inte det för Nya inlägg utan endast för när man är _i_ en tråd.
Kommer det vara så eller är en fix på gång?
Jag förutsätter att det kommer en fix.
Ett annat problem som belysts tidigare men som jag såvitt jag vet inte sett någon respons på är att det visas fel antal sidor, åtminstone i "Nya inlägg". Där kan det stå "Sida 1 av 5", men när man går till sida 5 står det "Sida 5 av 9" o s v.
Det finns ingen funktion för att ställa "trådar per sida" utan endast "inlägg per sida".
Trådar per sida sätts globalt för hela sajten och det har med sökmotoroptimering att göra såvitt jag har förstått (om man har samma innehåll på flera ställen blir det "duplicate content" vilket är dåligt). Med andra ord finns inte funktionen i vBulletin. Men det utesluter ju inte att vi tar fram en egen plug-in.
Det finns ingen funktion för att ställa "trådar per sida" utan endast "inlägg per sida".
Trådar per sida sätts globalt för hela sajten och det har med sökmotoroptimering att göra såvitt jag har förstått (om man har samma innehåll på flera ställen blir det "duplicate content" vilket är dåligt). Med andra ord finns inte funktionen i vBulletin. Men det utesluter ju inte att vi tar fram en egen plug-in.
Aha okej, vad synd. Jag får hoppas på en egen plugin då.
Men ni får gärna prioritera Anpassa före
Ajdå, så jobbigt! Det är en ganska viktig del tycker jag, och som fungerade bra i gamla 99mac.
Bug för icke inloggade: Vid flera länkar i ett inlägg visas bara den första som också ersätter de övriga
Se exempel från denna tråd, inlägg #7:
Först inloggad, sedan ej inloggad
Uppdat: Verkar vara fixat nu!
Bifogad tumnagel
Nu är det återigen knas om man har flera länkar i samma inlägg och inte är inloggad. (Det kanska aldrig var fixat utan jag faktiskt var inloggad när jag trodde det funkade?)