Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fast i återställningsläge!

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2010-12-12 17:18

Hejsan!
Jag har försökt med att låsa upp/JB en iPhone 3gs med 4.2.1 programvaran. Men efter en JB där jag använde denna guide : iClarified - iPhone - How to Jailbreak and Unlock Your iPhone 3GS Using RedSn0w (Mac) [4.2.1]
men efter denna hade jag inte operatör täckning? Jag har gjort exakt som i guiden och kollat vilken FW jag hade innan och de stämde. Så jag tänkte göra en återställning, men nu har den fuckat ur totalt och jag kommer inte ifrån återställnings läget på något sätt, inte ens med tinyumbrella. Känns rätt kört faktiskt, är de någon kunnig som kan hjälpa? Har provat återställa till 4.1, med misslyckande där också, den kommer så långt som till nä den ska kontrolera återställningen med Apple, sen skiter de sig och jag är tillbaka på återställningsläget

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-12 20:56
  • Medlem
  • Boden
  • 2010-12-12 21:03

Jag ska ta och pröva de! Tack för tipset

  • Medlem
  • Boden
  • 2010-12-12 22:22

gick så där alltså, Showallfiles, hur ska jag använda de programet? framgår inte riktigt i guiden....eller så är jag kass på att läsa
All about iPhone [iOS | Apps Tricks Tips]: Recover iPhone 3GS from Apple Logo or Recovery Mode loop

  • Medlem
  • Boden
  • 2010-12-12 23:04

Jag ger upp för kvällen, känns rätt menlöst just nu....

  • Medlem
  • Boden
  • 2010-12-12 22:57

Har kommit runt detta nu och kört den 5-6 ggr, men forft i recovery mode, eller ja, återhämtnings läge!

Du ska använda iRecovery, inget annat.

  • Medlem
  • Boden
  • 2010-12-12 23:20

Det jag använt nu, utan resultat, den startar om, men fortfarande hamnar den i återhämtningsläge, jag har försökt säkert 10 ggr.....även försökt återställa i DFU mode, utan resultat, fattar inte vad som gått fel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-13 11:34

Sitter precis i samma sits som Xoonix. En polare här på jobbet har en 3G som endast startar om sig. Testat precis allt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-13 13:43

När du öppnar TinyUmbrella, hur ser det ut i appen och varför kan du inte kicka den ur Recovery Mode med TU? Ev. felmeddelanden?

Har du verkligen testat på en annan dator?

  • Medlem
  • Boden
  • 2010-12-13 16:16

109:~ johane$ /Users/johane/Desktop/iRecovery -s
iRecovery - Recovery Utility for 0x1281 and WTF.
by wEsTbAeR-- and Tom3q

Got USB
[NAND] Found Chip ID 2C D7 94 3E 84 00 on FMI0:CE0
[NAND] Found Chip ID 2C D7 94 3E 84 00 on FMI0:CE1
[NAND] Found Chip ID 2C D7 94 3E 84 00 on FMI1:CE8
[NAND] Found Chip ID 2C D7 94 3E 84 00 on FMI1:CE9

=======================================
::
:: iBoot for n88ap, Copyright 2010, Apple Inc.
::
:: BUILD_TAG: iBoot-931.71.16
::
:: BUILD_STYLE: RELEASE
::
:: USB_SERIAL_NUMBER: CPID:8920 CPRV:15 CPFM:03 SCEP:03 BDID:00 ECID:000002A62606EDAD IBFL:01 SRNM:[85009VW73NP]
::
======================================

[NAND] Found Chip ID 2C D7 94 3E 84 00 on FMI0:CE0
[NAND] Found Chip ID 2C D7 94 3E 84 00 on FMI0:CE1
[NAND] Found Chip ID 2C D7 94 3E 84 00 on FMI1:CE8
[NAND] Found Chip ID 2C D7 94 3E 84 00 on FMI1:CE9
[FTL:MSG] Apple NAND Driver (AND) RO
[NAND] Found Chip ID 2C D7 94 3E 84 00 on FMI0:CE0
[NAND] Found Chip ID 2C D7 94 3E 84 00 on FMI0:CE1
[NAND] Found Chip ID 2C D7 94 3E 84 00 on FMI1:CE8
[NAND] Found Chip ID 2C D7 94 3E 84 00 on FMI1:CE9
[FTL:MSG] FILInit [OK]
[FTL:MSG] BUF_Init [OK]
[FTL:MSG] FPart Init [OK]
read new style signature 0x43313133 (line:407)
[FTL:MSG] VSVFL Register [OK]
[FTL:MSG] VFL Init [OK]
[FTL:MSG] VFL_Open [OK]
[FTL:MSG] YAFTL Register [OK]
[FTL:MSG] FTL_Open [OK]
Boot Failure Count: 1 Panic Fail Count: 0
Entering recovery mode, starting command prompt
(Recovery) iPhone$ setenv auto-boot true
(Recovery) iPhone$ saveenvs
(Recovery) iPhone$ reboot
(Recovery) iPhone$

Är de jag får utav terminalen. visst fan startar den om, men kommer tillbaka till samma sak, återhämtningsläget.....har även prövat fsboot i stället för reboot, då hände det ingenting.
TU kickar om den, Äpplet kommer, den tänker, startar om igen, och tillbaka till återhämtningsläget...

Och felkoden jag får av iTunes är 1015

Senast redigerat 2010-12-13 16:35
  • Medlem
  • Boden
  • 2010-12-13 16:09

Japp, jag har prövat på min kompis MBP, samma där,funkade inte, dock har jag inte försökt med iRecovery på den. Och jag provade att göra om hela proceduren men Jailbreak och allt de där, den jailbreakade den och jag trodde jag hade lyckats, men tji fick jag , kommer bara till återhämtningsläget än en gång, provat bootat thethered, kommer så lång till annanasen innan den startar om och jag är åter i återhämtningsläge. Börjar bli mer och mer rädd den har fuckat ut totalt, den är som i ett mellan läge av någon slag, de finns ju uppenbarligen ett iOS på den, men den vägrar att vakna ur återhämtningen, jag börjar få slut på alternativ....... tips uppskattas verkligen just nu

  • Medlem
  • Boden
  • 2010-12-13 23:49

Nu orkar jag snart inte mer, jag saknar alternativ känns de som, den vägrar vakna upp ur detta ingenmans land

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2011-02-04 21:06

Jag har EXAKT samma problem med min sambos iPhone 3GS efter jailbreak med Pwnagetool!

Felkod 1015 hela tiden. Annars fast i Recovery Mode.

Har nästan googlat ihjäl mej men hittar inget som fungerar. Bara tillbaka till Recovery Mode Loop igen.

Har testat alla tips jag kan hitta:
Återställning i iTunes (både med den officiella programvaran och den från Pwnagetool)
iRecovery
Recboot
TinyUmbrella

Har du (eller någon annan) hittat någon lösning Xoonix?

Tacksam för hjälp!

Du kan inte få den in DFU mode istället?

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2011-02-13 21:27
Ursprungligen av theplague:

Du kan inte få den in DFU mode istället?

Jo det verkar som att den svarar på det.
Men jag vet inte om jag har nån nytta av det..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-08 13:05

Nåt problem med eller i din hosts fil?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-02-09 09:32

Prova med att ladda hem en ny restore-fil från Apple.
Det finns en lista hos iClarified. iClarified - iPhone - Where To Download iPhone Firmware Files From
Släng sedan de gamla restore-filerna som ligger i ditt Bibliotek -> iTunes -> iPhone Software Updates och lägg dit den nya.
Starta om iTunes, sätt iPhone i återställningsläge (den med usb och iTunesbilden)
Kör återställning.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2011-02-13 21:24
Ursprungligen av MatsOlov:

Prova med att ladda hem en ny restore-fil från Apple.
Det finns en lista hos iClarified. iClarified - iPhone - Where To Download iPhone Firmware Files From
Släng sedan de gamla restore-filerna som ligger i ditt Bibliotek -> iTunes -> iPhone Software Updates och lägg dit den nya.
Starta om iTunes, sätt iPhone i återställningsläge (den med usb och iTunesbilden)
Kör återställning.

Funkar inte heller.

"iPhone-enheten kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1015)."

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2011-02-16 13:47

Ingen?

Är det bara att ge upp å skrota telefonen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-16 13:49

Har du trippelkollat din HOSTS-fil? Du har ingen i närheten med erfarenhet, om du orkar skicka telefonen per post så skulle jag kunna ta hand om det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-16 20:38
Ursprungligen av FreddeB:

Har du trippelkollat din HOSTS-fil? Du har ingen i närheten med erfarenhet, om du orkar skicka telefonen per post så skulle jag kunna ta hand om det.

Precis, jag skulle döpa om/radera hela HOSTS-filen, starta om datorn och sedan köra igen. Eller åtminstone kommentera bort rader med 74.xxx.xxx gs.apple.com

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-16 21:27

Hade samma problem som ni förr med en 3gs, kom runt problemet genom någon guide som jag dessvärre inte hittar nu.
Mitt tips är dock enligt följande (det är enklare och du får då en untethered jb); sätt din iphone i DFU mode och följ denna procedur för en JB med Greenpoison.

iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3GS, iPhone 4 Using Greenpois0n (Mac) [4.2.1]

Det du gör är alltså helt enkelt att JB om din telefon. Fungerar helt felfritt på min 3gs 4.2.1 och somsagt untethered vilket är guld värt!

Ps. ett litet problem som kan dyka upp under proceduren ovan är att den inte upptäcker telefonen i DFU mode. Detta pga. av att time.ingen som programmet har (nedräkningen) inte riktigt är rätt. Testa dig fram lite vad gäller tidräkningen så ska du se att den tillslut hittar den.

Lycka till!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-16 22:59

Nu finns PwnageTool för 4.2.1. Prova med det kanske?

Dev-Team Blog

//Rob

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2011-02-21 23:05
Ursprungligen av Robo-X:

Nu finns PwnageTool för 4.2.1. Prova med det kanske?

Dev-Team Blog

//Rob

Funkade!

Tack sjukt mycket för hjälpen till alla som tagit sig tid.

Jag har ett liknande problem fast det var när jag skulle uppdatera till 4.3 så fastna den i återställningsläget (itunesloggan) och kommer fan inte ur den, har provat allt :/

1
Bevaka tråden