Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flash bildspel

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2010-12-12 23:31

Jag behöver ett Flash bildspel med 4-5 små (ca 200x300 px) bilder på rad där bilderna byts ut en efter en, (fade ut/in) helst xml, så jag kan lägga till, byta ut bilderna sen. Gäller ca 60 st bilder som skall rotera. Har letat på nätet men hittar inget som passar mej. Har inte kunskaper att fixa detta själv i Flash, även om jag fått till ett enkalre bildspel i Flash, där bara en bild byts ut. Tacksam om nån har tips på var jag kan hitta nåt, eller vad jag kan hitta instruktioner för att göra detta i Flash.

  • Medlem
  • 2010-12-13 05:46

Det verkar som funktionen är viktigare än tekniken så jag svarar med ett scriptförslag istället:

På sidan www.kungsbackalbc.se finns en vanlig och snygg variant utan Flash som därför även fungerar på iProdukter. Lägg några sådana i bredd och ställ in olika intervaller på bildbytandet så blir det som jag uppfattade din beskrivning.

Det använda scriptet och många alternativ kan ses och hämtas på Dynamic Drive- Image Slideshows

  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2010-12-13 11:17

Tack, tack! Skall testa detta.

1
Bevaka tråden