Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nas

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-12-13 23:56

Hej,

Jag är ute efter en NAS som kan ta backup (Time Machine) på mina tre Macar. Så långt verkar det finnas hur mycket som helst att välja mellan..

Men därtill skulle jag också vilja konfigurera "shared folders" individuellt för de tre datorerna. Vad jag är ute efter är inte enbart att de på LAN:et ska accessa en och samma katalog. Utan jag vill också att denna katalog automatiskt ska syncas mellan de olika datorerna - alltså ligga lokalt på dessa - så snart de kopplar till det lokala nätverket. Har jag t.ex. ändrat i en "shared folder" på min bärbara MBP under resa vill jag när jag kommer hem att motsvarande förändring direkt sker mot NAS:en och den stationära MP:en när den slås på.
En "shared folder" ska alltså finnas i flera olika exemplar som automatiskt syncas (även om förändringar dessutom sker simultant på olika klienter).
Eller annorlunda uttryckt; jag vill inte ha ett USB-minne med filer som flyttas mellan den stationära och de bärbara datorerna utan syncning eller central backup.

Därtill vill jag förstås ha annan "standardfunktionalitet" som iTunes-server osv men det är knappast ett problem.

Så frågan är hur ovan önskan går att uppfylla?

Också tacksam för tips på vilka leverantörer som kan vara värda att satsa på? Har hört en del gott om Netgears ReadyNAS-serie och HP Data Vault, men är absolut inte bunden till det..

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2010-12-15 20:20

Kan du inte köra TM från 3 datorer till vilken NAS som helst?
Tre mappar på NAS:en som bara den enskilda datorn kommer åt och kör TM till.

(Själv kör jag Carbon Copy Cloner från iMac till ReadyNasNV+.)

1
Bevaka tråden