Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MobileMe-synk av kalendrar vill inte

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis registrerat mig för MobileMe och försöker synka iPhone, iPad och min MacBook men den vill inte synka kalendrarna med datorn.
iPhone och iPad synkar fint, både kontakter och kalendrar.
Kontakterna på datorn synkar med de andra enheterna (jag ändrade en kontakt på datorn och den uppdaterade sig på iProdukterna).
Dock vill inte kalendrarna vara med i leken. Jag har aktiverat synk av kalendrar i inställningar för MobileMe, men iCal reagerar inte. Oavsett om jag lägger till akiviteter på datorn eller iPaden så synkas inget med datorn. (Det jag lägger in på datorn ligger kvar där, det jag lägger in på iPaden synkas till iPhone och me.com)

Idéer?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-14 18:56

Jag har också haft problem med iCal på sistone. Min iMac vill inte alls vara med.

Lite dimmig på detta med MobileMe, men är det inte så att i den senaste versionen (av MobileMe) ligger kalendern i MobileMe (och endast där). För att se den i iCal skall man ansluta till <kontonamn>@me.com. Efter den initiella sammanslagningen av lokala kalendrar kan man inte längre synka med dessa, osäker men tror att de försvinner. Den kalender som visas i iCal är den som finns på MobileMe och därefter behöver man inte ha Systeminställningar ->MobileMe -> Synkroniseringar -> Kalendrar förbockad

1
Bevaka tråden