Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone backar?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-15 16:56

StatCounter Global Stats - Browser, OS, Search Engine including Mobile Market Share

Ett års statistik visar att iOS backar, Android och BlackBerrry ökar stadigt.

Vad "misslyckas" Apple med?

Ursprungligen av xtrem:

StatCounter Global Stats - Browser, OS, Search Engine including Mobile Market Share

StatCounters "statistik" är helt ointressant. Hur många siter använder deras script?
Enda jag sett det på är några bloggar i WP.

http://www.webdevelopersnotes.com/articles/mobile-web-browser-usage-statistics.php

Edit: Om det skulle vara så att Apple inte har större del så är förklaringen väldigt enkel, Apple har inte sitt iOS i 10 andra tillverkares 10 olika mobiltelefoner.

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-12-15 17:54

Det finns tre sorters lögner

1. Vita lögner
2. Grova lögner
3. Statistik

Är väl inte så konstigt om iOS backar då det kommer mer konkurrens. De lär ju ta en del av marknaden.

Dr Tinnitus

• Medlem
  • International user
  • 2010-12-15 22:51
Ursprungligen av xtrem:

Misslyckas och misslyckas, att tro att Apple ska vara dominerande på smartphonemarkanden är naivt.

Givetvis kommer Android gå förbi eftersom de finns på mängder av tillverkare..

Senast redigerat 2010-12-16 19:29

Dom misslyckas med att det är för stängt och folk får inte göra vad dom vill med sin telefon.

Efter att ha ägt 3 iphones så har jag nu en android mobil (och ipad förståss). Snart kommer dessuton 2.3 till min mobil (nexus one)

• Medlem
  • International user
  • 2010-12-16 19:30
Ursprungligen av =JoNaZ=:

Dom misslyckas med att det är för stängt och folk får inte göra vad dom vill med sin telefon.

Efter att ha ägt 3 iphones så har jag nu en android mobil (och ipad förståss). Snart kommer dessuton 2.3 till min mobil (nexus one)

Well, det är ju individuellt. En del vill pilla, andra inte.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2010-12-16 20:43
Ursprungligen av =JoNaZ=:

Det blir nog lite som med PC-marknaden. Folk som vill "göra vad de vill" med sin telefon kör Android och kommer få samma problem som Windows-sidan med virus/spyware/låg kvalitet på programvara/fragmentering osv. De kommer även få plastig och trist formgiven hårdvara, men vara nöjda, eftersom de gillar att ägna sin tid åt att "greja" med sina teknikprylar och bli upphetsade över spec-listor.

I egenskap av "teknik-expert" kommer de också rekommendera diverse vänner, släktingar och bekanta att köpa en Android-lur eftersom den är mer "öppen", trots att dessa personer egentligen skulle trivas bra mycket bättre med en iOS-enhet som helt enkelt bara fungerar utan trixande och erbjuder programvara av mycket högre kvalitet.

En mindre, men mer lönsam, del av marknaden kommer köra iOS-enheter och ägna sig åt att konsumera och skapa innehåll istället för att "greja" med sin pryl så att den ska fungera på ett visst sätt.

Senast redigerat 2010-12-17 06:40

Smartphones ökar ju.
Apple kommer troligtvis att sälja 10 gånger så många iPhones om några år som nu, fast ändå bara ligga på en 10-20% av marknaden.

Har man minskat eller ökat då?

1
Bevaka tråden