Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag såg att Björnström meddelade om att det nu fanns en videofunktion att används när msn postar länkar till videor på t ex youtube (se tråden http://www.99.se/allt-om-mac/283150-traden-om-apple-relaterade-filmer-fran-youtube.html). Dock finns det ett stort dilemma med detta, den fungerar inte alls med iOS-devices, då dessa bra nog inte stödjer fanstyget Flash.
Ni behöver inte citera med videolänken när ni svarar. Det känns lite onödigt att ha samma video flera gånger i tråden. Jag har nu tagit bort citat med videolänk från två inlägg.
För tydlighetens skull kan nämnas att det inte heller fungerar i OS X om Flash inte är installerat. Jag ser alltså inte några videos, trots att Björnström gick via HTML5-sidan.
Det verkar vara så att man måste gå till Youtube:s hemsida och kryssa i en ruta om man vill att filmerna ska ses i HTML5? YouTube - Broadcast Yourself.
... och ej heller med OS X. Kör HTML5-versionen på YT, och ser som sagt inte några videos. Däremot laddas en fil ner varje gång jag går in i denna tråden med det kryptiska namnet "JW5meKfy3fY". Vad kan det vara?