Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac.se kommer inte ihåg min inloggning med OmniWeb

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

1: Jag kan logga in med Safari men med OmniWeb fstnar inte inloggningen utan jag hamnar i en loop där jag loggar in, får verifikations-välkomnandet med mitt användarnamn men sen tillbaka till ruta 1.

För att reproducera: Ladda ner OmniWeb från OmniGroup.com och installera. Gå till 99mac.se och logga in. Kolla om det går att skriva inlägg etcetera som kräver att man är inloggad.

OmniWeb kör en något moddad WebKit och bör inte ha några större skillnader jämfört med Safari.

2: I den svarta listen högst upp i textfältet för inloggningsnamn kan den gråa default texten börja blanda sig med det vi skriver. Idealt ska ett klick i fältet medföra att vi kan skriva direkt och endast det som skrivs ska hamna i fältet. Inget av det som default står där ska störa.

För att reproducera: Sätt markören i textfältet för inloggningsnamn och se om det går att blanda det som faktiskt skriv med det som står där sedan innan.

Testa att använda www 99 se istället?

1
Bevaka tråden