Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung mediaspelare i plasma-TV

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska ge bort en usb-sticka med filmer på och då FAT32 begränsar filstorleken och således kvalitén på filmen så undrar jag om någon vet om mediaspelaren (medi@ 2.0) kan läsa andra filsystem, närmare bestämt Mac OS Extended? Tacksam för svar innan den 24/12.

Ursprungligen av monkey_man:

Ska ge bort en usb-sticka med filmer på och då FAT32 begränsar filstorleken och således kvalitén på filmen så undrar jag om någon vet om mediaspelaren (medi@ 2.0) kan läsa andra filsystem, närmare bestämt Mac OS Extended? Tacksam för svar innan den 24/12.

Självklart måste det ju funka
Gissar att du kikat på denna sida: SAMSUNG Media 2.0

Höres

Ursprungligen av MästerP:

Självklart måste det ju funka

Jag tror inte du ska förutsätta att den kan läsa HFS. Vad jag kan se från ett par googlingar är det bara FAT som stöds. HFS används bara av Apple, så det är osannolikt att andra prylar stöder det.

Lyckades få en snabb titt i manualen igår och den stöder bara FAT 16-32 samt NTFS.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-12-20 16:27

Har en Samsung-TV själv, om det är ungefär samma programvara i TV-apparaterna så fungerar läsning från NTFS mycket bra.

Det är faktiskt inga större problem att använda NTFS på en Mac nuförtiden. Du behöver skaffa en drivrutin för NTFS för Macen, det finns en bra gratisrutin som heter NTFS-3G. Visserligen behöver du formatera om USB-stickan till NTFS, det enklaste är väl att låna en Windows-dator för detta ändamål. Eventuellt går det att formatera om stickan till NTFS-system på Macen om man skaffar sig någon av betalvarianterna av NTFS-drivrutinen.

Ursprungligen av jahve:

Har en Samsung-TV själv, om det är ungefär samma programvara i TV-apparaterna så fungerar läsning från NTFS mycket bra.

Det är faktiskt inga större problem att använda NTFS på en Mac nuförtiden. Du behöver skaffa en drivrutin för NTFS för Macen, det finns en bra gratisrutin som heter NTFS-3G. Visserligen behöver du formatera om USB-stickan till NTFS, det enklaste är väl att låna en Windows-dator för detta ändamål. Eventuellt går det att formatera om stickan till NTFS-system på Macen om man skaffar sig någon av betalvarianterna av NTFS-drivrutinen.

Ahh, tackar, ska kolla upp det där närmare!

1
Bevaka tråden