Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PANIK, mailen borta, HJÄLP

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

startar upp datorn loggar in.
mail startar automatiskt (precis som jag vill ha det)

då får jag upp rutan med frågan: vill du importera brevlådor? WHAT I THIS tänkte jag. inte ett mail, helt rent i programmet. precis som första gången det startades.

öppna även upp safari för att skriva detta inlägg och märker att förutom mina favoriteer i bokmärkesraden ligger standardfavoriterna .mac Amazon Yahoo osv

Vad ska jag göra, vad har hänt, hur fixar jag detta.

Helt sjukt viktiga mail hade jag där.

JAG ÄR KALLSVETTIG NU!

Har du slut på utrymme på din dator?

• Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-08-23 14:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av LongSunnyDay
startar upp datorn loggar in.
mail startar automatiskt (precis som jag vill ha det)

då får jag upp rutan med frågan: vill du importera brevlådor? WHAT I THIS tänkte jag. inte ett mail, helt rent i programmet. precis som första gången det startades.

öppna även upp safari för att skriva detta inlägg och märker att förutom mina favoriteer i bokmärkesraden ligger standardfavoriterna .mac Amazon Yahoo osv

Vad ska jag göra, vad har hänt, hur fixar jag detta.

Helt sjukt viktiga mail hade jag där.

JAG ÄR KALLSVETTIG NU!

Du har slut på hårddisk utrymme, ta bort lite och startar mail på nytt, safari bokmärkerna är tyvärr borta, men mailen kan vara kvar (av egen erfarenhet)

Mac os x dödar alla inställningar i de program du kör när du har slut på utrymme.

vänligen
/P

• Medlem
  • 2003-08-23 14:15

Jag ahr varit med om det själv, mycket drygt faktiskt. Jag trodde också mailen var borta, men det var den inte (som tur är).

Står lite om det i bla den här tråden.

aj då, hade bara 730mb kvar. måste städa hårddisken istället då (jag som precis börjat städa mitt rum) så kan det gå när dc är på över natten. sen att musikarkivet ligger på 33% av hårddiskutrymmet trodde jag inte helller. nu skulle man haft dvdbrännare.

kan jag rädda mailen säger ni, hur.
jag packade mappen mail (user/username/library) i en .sit för att göra nått bara. den verkar innehålla mailen. mbox filerna väger sina modiga mb.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-23 14:46

OK, det här är värt att säga igen: Ha *alltid* backup på viktiga filer!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-23 15:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse
afari bokmärkerna är tyvärr borta, men mailen kan vara kvar (av egen erfarenhet)

Min erfarenhet är att såväl mail som bookmarks finns kvar. Det som går åt skogen om man avslutar program när hårddisken är full är väl att .plist-filerna ersätts av tomma diton. Själv mailen ligger inne .plist, men väl informationen om dina olika mailkonton. När du matar in denna information på nytt så kommer din gamla mailbox fram automagiskt.

Ta sedan backup på din .plistfiler. Bra att ha.

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2005-04-27 09:07
Ursprungligen av tei:

Min erfarenhet är att såväl mail som bookmarks finns kvar. Det som går åt skogen om man avslutar program när hårddisken är full är väl att .plist-filerna ersätts av tomma diton. Själv mailen ligger inne .plist, men väl informationen om dina olika mailkonton. När du matar in denna information på nytt så kommer din gamla mailbox fram automagiskt.

Ta sedan backup på din .plistfiler. Bra att ha.

AJ AJ AJ. Jag hade full hårddisk. Jag hade ett antal stora mail i inboxen som jag markerade, och slängde, tömde mailpapperskorgen (medan Mail fortfarande laddade ner). Nu har tre års mail i inboxen försvunnit. Tror jag. "Inbox" i mitt "library" i den personliga mappen är 1,6MB... Finns det något sätt att återskapa via något verktygsprogram? OSA HJÄLP!

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-08-23 15:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
OK, det här är värt att säga igen: Ha *alltid* backup på viktiga filer!

Tyvärr brukar det alltid krävas en dataförlust för att man ska ta till sig av det på allvar.
På mitt förra jobb fick vi tummen ur och fixade riktiga backuprutiner först när hårddisken kraschade på datorn som all bokföring och administration låg på. Allt borta. Bokföringen hade vi, tack och lov, backup på.

Jag har varit med om exakt samma fel nu. Allt på grund av alla jävla skräpbrev som sparas på hårddisken när de laddas ner.<br><br>Nästan alla brevlådor i Mail, inställningar och bokmärken i Safari, inställningar i Finder, almanackor i iCal och en massa annat inställningsrelaterat är borta.<br><br> Är det möjligt att själva mailen samt de gamla bokmärkena går att rädda? I så fall hur? Om någon kunde ge en steg för steg-anvisning för hur något skulle gå att rädda skulle jag vara evigt tacksam.

Hade i natt problem med att inte kunna skicka mail. Ringde min support, kille nr 1, men han var inte till mycket hjälp. Raderade mina konton i inställningar. Och där försvann mina mail också.. Har postat en tråd tidigare om detta, men denna tråd passade mig fint att ta upp igen. Om inte annat så finns min tidigare installation från 10.2 kvar. Så många nya mail har inte kommit sen dess. Finns det någon lösning där isf? Försökte med hjälpen att importera mail, men det gick inte. Hur gör jag?

1
Bevaka tråden