Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro - fungerar inte att klicka med styrplattan

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte igår min första MacBook Pro och försöker idag starta upp dator. Kommer enbart förbi "välj språk" - när jag sedan ska välja land fungerar inte styrplattan och inte heller "enter". Sverige dyker upp som förval men jag kommer inte vidare.
Tacksam om det finns någon på denna sida som kan hjälpa mig med min nya dator. Tack

Har nu kopplat en mus till datorn varpå jag kunnat ta mig igenom installationen. När jag använder styrplattan rör sig "pekaren" men det fungarar inte att klicka - kan med andra ord inta öppna program etc. Tacksam för hjälp

Jag skulle gå tillbaka med den till affären där du köpte den och begära en ny. DOA skulle jag kalla det där.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2011-01-01 17:05

Kanske en dum fråga, men klickar du ordentligt (genom att trycka ner hela plattan) eller "duttar" du bara med fingret på den? Tror "duttningen" är avstängd som default.

"dutta" är som sagt avstängt dom default. Du ska klicka ner hela plattan så det klickar.

Funkar inte det är datorn DOA (dead on arrival) och du ska genast gå tillbaka till butiken och få (kräva) en NY. Detta ska göras omgående annars får du inte en ny utan den du har åker på reparation på obestämd tid.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-02 08:22

Skulle utan tvekan lämna in den och begära ny! Du ska inte behöva ha sådana problem med en dator som är helt ny, oavsett problem..

Lämna tillbaka datorn, låter som ett solklart fall av söndrig styrplatta. Du köpte en trasig produkt och kan minst häva köpet.

Det var en tråd här igår om en macbook pro ägare som det tog månader för affären (Media Markt i detta fall men flera skräckhistorier finns om andra affärer) att fixa detta. Gå tillbaka DIREKT med datorn för en helt ny eller pengarna tillbaka.

Säger samma som jonasn, pröva trycka ner hela plattan lite hårdare så klickar den nog, annars är det bara att ta tillbaks datorn till affären.

Om det funkar när du trycker lite hårdare, så kan du gå in i System Inställningar > Mus och aktivera 'duttningen'.

1
Bevaka tråden