Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpte mac mini idag, fick bara iLife09

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Köpte en mac mini idag och förväntade mig att få iLife11 på den, tyvärr var det bara 09. Är det vanligt att butiker säljer "gamla" datorer eller borde jag fått iLife11 på den?

Följ länken nedan för iLife '11 Up-To-Date. Du får programmet sänt till dig. Ja, det finns nog en hel del gamla förpackningar ute där. Om du vill spara 79 spänn så kan du lämna tillbaka den för ett nytt paket men kostnaden är ju nästan den möda och bensinpengar det tar för byte så mitt råd är att beställa en uppdateringsskiva för 79kr. Kolla bara att datorn har samma konfiguration som du skulle få om du köpte en ny kartong så du inte hamnar i kläm där.

En annan sak är att jag fick min dator med iLife09 installerat och en uppdateringsskiva medskickad. Kolla så att det inte ligger en sådan i det lilla folderpaketet med skivor etc innan du går vidare.

Apple iLife ´11 uptodate

Senast redigerat 2011-01-02 19:40

Tack Pepparkaka, jag testade men den accepterade inte serienumret konstigt nog (cut/paste så numret är korrekt). Måste skicka in en blankett och så betala en mindre summa för uppdateringen.

Det jag hade hoppats på var att få en ny/uppdaterad dator i butiken, men det kanske finns en mängd "gamla" datorer att sälja iväg först. Man kunde ju tro att butiken informerar om det men det gör det förstås inte självmant. Nästa gång köper jag från Apple store istället. Det tar någon dag extra men då slipper man krångel.

Hm, kollade du efter om någon uppdateringsskiva redan låg i paketet, som i det lilla folderpaketet? Annars ring Apple store på 020 120 99 71 och se om du kan få en sänt gratis som en försenad julklapp.

Ingen skiva i paketet tyvärr, men jag kom på att jag har en familjelicens så jag körde in den jag hade köpt tidigare (minnet bra men kort).
Tack för hjälpen/tips!

1
Bevaka tråden