Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny samsung disk i MBP 13" 2010

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag bytte hårddiskdisk i min macbook pro idag men upplever ett vinande ljud från den nya disken. Mkt irriterande. Disken är en Samsung SpinPoint M7 HM500JI.
Har någon liknande erfarenhet?

Citat:

The Spinpoint M7 utilizes Samsung's proprietary SilentSeek and NoiseGuard technologies to minimize the noise-level of the mechanical drive operation.

Om den innehåller såna "fina" saker så bör den låta väldigt lite (inte alls?), be om att få den utbytt.

Jag har dumt nog (snålt) tagit den ur en extern hårddisk som reades ut och använder nu det chassit till den gamla disken. Tror garantin rök där... Det som jag funderar på är omhårddisken inte går ner i vila. Det ska den väl göra när man bara sitter och slösurfar lite. Den här känns som att den snurrar konstant.

Ursprungligen av gustaved:

Jag har dumt nog (snålt) tagit den ur en extern hårddisk som reades ut och använder nu det chassit till den gamla disken. Tror garantin rök där... Det som jag funderar på är omhårddisken inte går ner i vila. Det ska den väl göra när man bara sitter och slösurfar lite. Den här känns som att den snurrar konstant.

Ja någon garanti lär du inte ha.
Hårddisken går inte ner i vila när du använder datorn, den används alltd då.
Förutom kansken om du sitter och bara flyttar markören utan att ha någonting igång.

1
Bevaka tråden