Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att hyra filmer på atv2

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2011-01-06 13:24

Har skapat ett amerikanskt konto enligt konstens alla regler. Lyckas komma till filmer kan trycka på hyr knappen, pengar dras från mitt fejkade konto men efter ett tag precis innan den ska börja spela upp säger den att min apple tv inte är auktoriserad att spela det här. Kan den ändå förstå att jag är i Sverige även fast jag kan få dom att dra beloppet från mitt usa fejkade konto ?
Kan tillägga att pengarna på kontot kommer från ett amerikanskt presentkort...Har angivet none på betalningsvillkor och använder således enbart presentkort !

Tror man måste aktivera ATV:n genom att plugga in den i USA; löses med VPN. Sök i forumet så hittar du.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2011-01-06 13:29

OK ! Men jag har förstått att det bara är så om man inte ser själva "hyr" knappen. Får forska vidare. I Itunes på datan kan jag se gratis program/serier genom itunes men det strular om jag provar köpa nåt...

Du ska inte behöva krångla med VPN eller annat.
Jag loggade in på mitt amerikanska iTuneskonto och började hyra. Inget krångel!
Är din Apple TV inloggad på rätt iTuneskonto?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2011-01-06 14:02

Jepp är inloggad på det amerikanska itunes kontot och kan alltså hyra filmer och ser att pengarna dras från kontot. Kan trycka på play men efter lite tänkande säger den det jag skrev ovan. Är det en ATV2 du har Joakim ? Ifall den nya kanske kräver amerikanskt ip vid första inkoppling....

Det är en Apple TV 2 jag har, och som sagt, det funkar kanon.

Kanske kan testa att göra en återställning och/eller uppdatering.
Annars vet jag inte vad det kan vara...

  • Medlem
  • 2011-01-10 20:51

Jag har också en amerikansk apple TV 2, inköpt dec 2010. Funkade finfint med mitt amerikanska konto. behövde inte krångla med vpn.

1
Bevaka tråden