Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Rätt spännande att läsa om sista veckorna med Kodachrome - till slut återstod bara ett labb i Kansas som fortfarande hade den speciella framkallningsvätskan och den tog slut i December.
En kille dök upp med 1580 rullar med bilder på Lok och tåg efter ett liv som järnvägsarbetare och fick betala över 100.000kr för denna sista chans att framkalla allt
Ja, det är fascinerande hur en hel industri kan slås ut helt. Tog en promenad på övergivna Kodak Hill i Barkarby för ett par år sedan, det var en enorm anläggning.
Jag hade en vän som jobbade på Fuji i Malmö och jag minns att han sa redan 1995 att "nu köper vi in våra sista maskiner - snart kommer inte analoga bilder finnas kvar längre" och då lät det helt galet. Jag hade aldrig sett en digitalkamera då
Överskattad. Gillade aldrig den kalla tonen. Velvia tog mig med storm när den kom för 20 år sedan eftersom den kunde kombinera fint korn med hög färgmättnad.