Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Starbucks byter logotyp inför sitt 40-årsjubileum

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det känns lite galet att Starbucks funderar på att byta logotyp tycker jag - den är ju så extremt välkänd och mina kaffeunderlägg kommer ju kännas jättegamla nu

Vad tycker ni om den nya loggan?

Under Consideration: New Starbucks Logo

Näe, den nya gillar jag inte!

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-06 14:22

Bad!

Yes!!

Tycker det är coolt då man vågar ta bort namnet ur logotypen så.
Men måste fundera ett tag vad jag tycker om den.

Snyggt

Gamla loggan var plottrig.... å det är den nu med, men lite bättre. Ett varumärke som inte behöver namn längre, precis som Pepsi, Nike med flera. När man ser "damen" så vet man att det är Starbucks. Å jag som inte ens druckit en enda kopp där.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-06 17:58

Intressant! Vet inte vad jag tycker ännu. Nästa besök på Starbucks lär inte bli förrän i April, så då lär de väl ha kommit en bit på vägen. Ska bli intressant hur den nya loggan går ihop med övrigt promotionmaterial som alldeles säkert får en overhaul i och med bytet. Det blir många gamla muggar världen över som ska slängas...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-06 18:33

Handen på hjärtat. Var den speciellt snygg innan?

Ursprungligen av atomlab:

Handen på hjärtat. Var den speciellt snygg innan?

Jag tycker bättre om förra.

Jag vet inte om "snygg" är rätt ord att använda om logos... De skall ju representera och förmedla, mer än att vara snygga.

Tycker ganska mycket går förlorat med den nya, även om jag ändå tycker den fungerar. Men den nya känns rätt beroende av "negative space" och lugn och ro runtomkring. Den är så clean att det inte finns utrymme för stim och stoj i närheten.

Sen gillade jag just ordet "coffee". Det gav en ytterligare dimension för mig, eftersom text och bild processas olika i huvudet.

• Avstängd
  • International user
  • 2011-01-06 18:52

Dom komme göra en GAP.

Dvs. släppa en ny version som ovan, få jättemycket publicitet på nätet och ha massvis med folk som "stormar" mot logobytet för att sedan göra en "Pudel" och gå tillbaka till den gamla. Efter det kommer dom vara ännu större varumärkesmässigt än de var innan.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-01-06 20:52

Var det inte bättre att de bytte ut kaffet.

Ursprungligen av onnyt:

Var det inte bättre att de bytte ut kaffet.

haha true

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-06 21:20

Illa. Den nya känns RIKTIGT blek.

Att bara gå in på en Starbucks får mig att må illa. Så sjukt trist inredning och en riktig cappuccino kan man inte få heller.

Om loggan. En trist logga har blivit tristare. Vad den förmedlar har jag ingen aning om.

Jag gillar den, den gamla var för plottrig.

Tydligen används en helt annan logotyp i Saudi Arabien

New Starbucks Logo in Saudi Arabia | And Far Away

^^^ hahaha... klockrent!

1
Bevaka tråden