Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på iPad-app för att lära sig skriva

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Söker något som rubriken beskriver.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-07 20:51
Ursprungligen av pmarriott:

Söker något som rubriken beskriver.

Poesi eller datorprogram eller vad?

Nej, jag menar på förskolenivå.

Googlade "Ipad learn to write" och hittade detta. Kanske något? Dock på Engelska.

ABC - Magnetic Alphabet HD - Learn to Write! For Kids - Christmas Edition! for iPad on the iTunes App Store

Alla duktiga lärprogramsutgivare i Sverige borde hitta till iPaden snart. Otrolig potential.

Det som är riktigt irriterande är att jag läste om en app för ett tag sedan som verkade lovande men jag kommer inte ihåg var jag läste det eller vad appen heter. Suuuuck!

Ursprungligen av pmarriott:

Det som är riktigt irriterande är att jag läste om en app för ett tag sedan som verkade lovande men jag kommer inte ihåg var jag läste det eller vad appen heter. Suuuuck!

Det var ngn äldre dam som knåpat ihop något som gjorde succe...borta i minnet...gnnnnnn...skit.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-02 11:14

Har du provat Happi Läser? Happi Läser – Lek och lär för barn som vill lära sig läsa | PappasAppar.se Det är inte för att skriva, men för att lära sig läsa. Bra för barn som redan kan bokstäverna.

Sedan finns det ABC Letters Tracing. Visserligen på engelska - men kanske kan fungera ändå?
http://itunes.apple.com/se/app/abc-letters-tracing/

Nästa app som kanske kan fungera är Licking Letters. Jag hade önskat att denna fanns på svenska, men det kanske går ändå?
Licking Letters for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-02 11:59

Jo, jag kom på att det finns en till app. Den här finns ännu bara i Light-version - gratis. Men den är på svenska och lär barnet att sätta rätt bokstäver på rätt plats:

Stava djur Lite for iPad on the iTunes App Store

Jag har själv inte provat den för den finns bara till iPad. Skriv gärna om den fungerade bra för dig.

Kolla in: Skolstil, Ordens Magi, Stavningslek och Bokstavspussel.

1
Bevaka tråden