Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

flytta låtar på iPod 1st gen?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en gammal iPod 1st gen som jag köpte 2001.
1. Hur lägger jag dit nya låtar? Har för mig att iPod kom upp som en spellista i iTunes förr men så är det inte nu?
2. Verkar svårt att ladda batteriet, kan det vara helt slut? Jag har de senaste åren mest använt den till att flytta filer mellan gamla och nya datorer och till det funkar den bra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-10 15:32

1. Syns den inte i iTunes när du pluggar in den i datorn? Om så, så gör du ju bara som vanligt genom att markera den musik du vill addera via Musik-filken i iTunes. Syns den däremot inte så sätt den i DFU-läge och återställ till 3.1.3
2. Visst kan batteriet tröttna markant över åren, jag har två 1Gens som spelar film i 3h sedan är de döda, Om du orkar och har kompetensen finns det utbytesbatterier, t.ex. Batteri till iPod touch 1st generation - Batterikungen eller om du anser att en 1Gen är värd 490:-.... http://www.mumien.se/ipod-iphone-reparationer/ipod-touch-g1.html

Ursprungligen av FreddeB:

1. Syns den inte i iTunes när du pluggar in den i datorn? Om så, så gör du ju bara som vanligt genom att markera den musik du vill addera via Musik-filken i iTunes. Syns den däremot inte så sätt den i DFU-läge och återställ till 3.1.3
2. Visst kan batteriet tröttna markant över åren, jag har två 1Gens som spelar film i 3h sedan är de döda, Om du orkar och har kompetensen finns det utbytesbatterier, t.ex. Batteri till iPod touch 1st generation - Batterikungen eller om du anser att en 1Gen är värd 490:-.... - iPod Touch G1 - iPhone & iPod reparationer Mumien i Göteborg Stockholm Jönköping

Nu handlade frågan dock om iPod G1 från 2001 och inte iPod Touch.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-10 17:34

Nä du, en sådan där manuell tockna tingest känner jag inte till.... drivs den månne inte med gengas? ;>

1
Bevaka tråden