Förlåt, jag svarade lite slarvigt.
Jag hade hörlurar inkopplade men inte på mig vid omstarten, så jag hörde inga toner. Vad jag kunde se blinkade dioden bara kontinuerligt: bip bip bip bip...
När jag läser på länken känner jag igen symtom från båda styckena:
Om inte datorn kan identifiera något SDRAM-minne (Synchronous Dynamic Random Access Memory, även kallat bara RAM) eller om inte ett installerat RAM-minne uppfyller minnesspecifikationerna, är skärmen svart och felet indikeras genom att strömlysdioden på datorns framsida blinkar en gång per sekund. Det här feltillståndet kan orsakas av en fysisk skada på RAM-minnet, av att inget RAM-minne har installerats eller att fel minnestyp har installerats.
Vissa RAM-minnen ser ut att klara POST-testet (Power-On Self Test) men kan ändå inte användas av operativsystemet. I dessa fall visar datorn en grå skärm samtidigt som den avger tre toner och blinkar tre gånger med strömlysdioden på datorns framsida. Datorn gör en paus och fortsätter sedan att blinka tills datorn stängs av.
Min skärm var alltså svart (som i första stycket) men fortsatte blinka snabbt (som i andra stycket) tills jag stängde av datorn.
Det konstiga med det här är att det är minne som suttit i datorn i tre år. Jag har inte bytt någon modul sedan starten. Och är det så att enda sättet att kolla om minnesmodulerna mår bra är att gå in i Systeminformation och kolla om det står OK?