Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur byter jag ikoner på min iPhone?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en liten fundering hur jag gör för att byta ikoner på min iPhone.

Jag har givetvis jailbreakat min iPhone och då också installerat WinterBoard. Temat jag använder heter Klockrent HD. Många ikoner finns, men inte alla.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-13 14:02

Grattis, du verkar ha valt ett tema som ingen känner till, varken ngn här, Cydia eller Google. Det innebär att du troligen inte heller har access till PSD-mallen för att skapa egena ikoner i t.ex.Adobe Photoshop.

Av utseendet att döma så skulle jag rekommendera dig at istället köra med Glasklart HD som har extremt bra support och många glada användare.

Ursprungligen av FreddeB:

Grattis, du verkar ha valt ett tema som ingen känner till, varken ngn här, Cydia eller Google. Det innebär att du troligen inte heller har access till PSD-mallen för att skapa egena ikoner i t.ex.Adobe Photoshop.

Av utseendet att döma så skulle jag rekommendera dig at istället köra med Glasklart HD som har extremt bra support och många glada användare.

Ett problem bara.. Jag använder Glasklart HD Berätta gärna mer om denna PSD-mall.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-14 12:19

Jaså, om du använder Glasklart så är ju länken jag gav dig KLOCKREN

Ursprungligen av FreddeB:

Jaså, om du använder Glasklart så är ju länken jag gav dig KLOCKREN

Hittar dock inget om PSD-mall i den tråden.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-14 12:40

Ursäkta för att jag var otydlig. Jag har hittat bilder för de ikoner som fattas (tex Sleep Cycle), jag har dock lite problem att få in den i min iPhone.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-14 14:35

ja men allt står ju i RTF-filen i länken jag postade?

"So what you'll need to do is connect and navigate to User/Applications/. Each application is located inside one of the folders. Only way to find the one you are looking for, that I know of, is to go through them and see which app it contains. Once you've found your app, open the info.plist inside. Look for the Bundle Identifier. This will be the name of the folder, for example com.atebits.Tweetie2. This is usually the only information you need, but sometimes app developers use a non-standard name for their app icon. If you look at the "Icon File" key, you will see which name they used for their icon files. Once you know the Bundle Identifier and the Icon File, you can create a new folder inside Glasklart HD.theme/Bundles/. In this case it would be Glasklart HD.theme/com.atebits.Tweetie2/[email protected]"

Bundle-namnet får du genom att söka efter Sleep Cycle här: http://iphone.xengi.net/cfbundleidentifier/

Anslut med i-FunBox | File Manager, Browser, Explorer, Transfer Tool for iPhone, iPad & iPod Touch via USB på Windows eller FTP, SFTP, WebDAV, Cloud Files, Google Docs & Amazon S3 Browser for Mac & Windows. på O S X och skapa en katalog som heter com.lexwarelabs.goodmorning under var/stash/Themes.xxxxx/Glasklart HD.theme/Bundles/

Kopiera sedan in ikonen och se till att filen rätt. Glasklart

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-14 14:48

Ett generellt tips för att hitta ikoner när du kommit igång mer är är att googla:

site:macthemes.net "sleep cycle" "glasklart HD" - Sök på Google

Tack för hjälpen! Fick det äntligen att fungera.

1
Bevaka tråden