Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Undertexter på hyrfilmer?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lerum
  • 2011-01-11 21:08

Funderar starkt på att köpa mig en AppleTV 2gen nu när Netonnet bland annat har dem. Men jag har två frågor:

1. Behöver man amerikansk IP för att kunna hyra filmer? Jag har läst både och på forumet, vissa håller på med VPN och andra säger att det bara funkar direkt utan det.

2. När man hyr filmer, har de undertexter och på vilka språk i så fall?

Tacksam för svar från er med en egen AppleTV.

• Administratör
  • Lund
  • 2011-01-11 21:24

Nej
Nej

• Administratör
  • Lund
  • 2011-01-11 21:27

Kanske ska utveckla lite där...
För att inte verka alltför dryg.
1Nej som i att nej du behöver inte am. Ip. Däremot ett am. ITunes store konto. (använd sök funktionen för att ta reda på hur du skaffar ett sådant.)
Nej. Än har jag inte stött på filmer med sub.

• Medlem
  • Lerum
  • 2011-01-11 22:27

Tack för svaren thor!

Ursprungligen av onaz:

Funderar starkt på att köpa mig en AppleTV 2gen nu när Netonnet bland annat har dem. Men jag har två frågor:
1. Behöver man amerikansk IP för att kunna hyra filmer? Jag har läst både och på forumet, vissa håller på med VPN och andra säger att det bara funkar direkt utan det.
2. När man hyr filmer, har de undertexter och på vilka språk i så fall?
Tacksam för svar från er med en egen AppleTV.

1. Det du behöver är ett amerikanskt iTunes-konto. Däremot är det en fördel att också ha ett amerikanskt IP-nummer i och med att det förekommer att Apple upptäcker "fusk". Då är du lite mer skyddad från detta i och med att det ser ut som att du faktiskt befinner dig i USA. De har all rätt att spärra ditt konto för att du aktivt kringgår deras regler (och då försvinner även eventuella tillgångar som finns på ditt konto).

2. Frågan anses helt besvarad av thor.

beställer du via Bazula.se får du den tio spänn billigare än den kostar i affär på Netonnet

1
Bevaka tråden