Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte återskapa iphone från säkerhetskopia

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Administratör
  • Lund
  • 2011-01-12 08:43

Har ett stort problem.
Jag fick låna min systers iphone 3GS i väntan på att jag skulle få min iphone 4 när hon åkte iväg på en resa.
Jag gjorde en säkerhetskopia på hennes iphone på min Mac.
Återställde hennes iphone 3GS från min egen säkerhetskopia från min gamla iphone 3G.

Inatt skulle jag återställa hennes iphone 3gs från hennes säkerhetskopia för att hon kommer hem strax.
Men det går inte. Det kommer ett felmeddelande att iphonen inte kan återställas från säkerhetskopia då ett fel har inträffat.

Skulle uppskatta all hjälp jag kan få nu.

(under inställningar, enheter, säkerhetskopior så finns hennes säkerhetskopia, senaste synkroniseringsdatum är konstigt nog inatt)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-12 11:15

Exakt vad får du för felmeddelande? Gärna en skärmdump!

Senast redigerat 2011-01-12 13:16
  • Administratör
  • Lund
  • 2011-01-12 13:06

Det är det som är det konstiga detstår bara "iphonen kan inte återskapas från säkerhetskopian på grund av att ett fel har inträffat" ingen fel kod eller ngt.
Sitter inte vid datorn just nu så jag kan inte ta ngn skärmdump

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-12 14:13

och du har återställt 3GSen innan du försöker läsa in hennes gamla säkerhetskopia?

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-12 18:09
Ursprungligen av thor:

Det är det som är det konstiga detstår bara "iphonen kan inte återskapas från säkerhetskopian på grund av att ett fel har inträffat" ingen fel kod eller ngt.
Sitter inte vid datorn just nu så jag kan inte ta ngn skärmdump

Återkom med vad det står ordagrant, eller dump

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-12 13:31

Hmm, det är inte så att din 3G har en senare iOS-version än hennes 3GS? Är din 3G jailbreakad?

Se till att du först återställer hennes 3GS med RÄTT fw till fabriksinställningar innan du återställer hennes gamla backup

Senast redigerat 2011-01-12 13:49
  • Administratör
  • Lund
  • 2011-01-12 14:11

Hennes säkerhetskopia från 3GSn gjordes innan 4.2.1 och fw på 3GSn är nu 4.2.1.

• Administratör
  • Lund
  • 2011-01-12 17:50

Ja. Flera gånger.

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-12 18:23

Förmodligen fel firmware version. Men svårt att säga exakt.

//Rob

• Administratör
  • Lund
  • 2011-01-12 18:23
  • Administratör
  • Lund
  • 2011-01-12 23:55

Tänkte återkoppla till hur jag fick lösa situationen. Tänkte pröva att säkerhetskopiera genom en annan dator och upptäckte när jag skulle dra över säkerhetskopian att den inte ville det. (fel-36 tror jag, kan inte läsa filen) så då satte jag mig och gick igenom själva innehållet i säkerhetskopian. genom att dra ca 20 st filer åt gången till en extern hårddisk kunde jag se vilka av filerna som ej fungerade och därmed också var korrupta. Dessa exkluderades ut ur säkerhetskopians mapp och därefter gjordes en återställning. Allt kom givetvis inte med, som exempelvis, vilka program som skulle synkroniseras. Men sms, kontakter, inställningar etc. följde med. och det gick att återställa även om det kom upp ett felmeddelande i slutet om att det inte gick att återställa pga att filer saknades.

1
Bevaka tråden