Jag visste inte riktigt vilken rubrik jag skulle sätta så ändra gärna rubriken till något vettigare.
Nu har jag haft problem med min ISP i ett antal månader med att uppkopplingen bryts titt som tätt. Jag har inte fått mycket hjälp från deras support. ADSL modemet har blivit utbytt ett antal gånger och har just nu FRITZ!Box Fon WLAN 7270 v3.
Ca. 1 gång i timmen bryter uppkopplingen med liknande meddelanden som det här:
13.01.11 09:23:02 Internet connection established successfully. IP address: 94.22.xx.xxx, DNS server: 81.209.xx.xx and 81.209.xx.xx, Gateway: 94.22.xx.x
13.01.11 09:22:54 DSL is available (DSL synchronization exists with 16216/2527 Kbit/s).
13.01.11 09:22:41 DSL synchronization starting (training).
13.01.11 09:22:21 DSL synchronization starting (training).
13.01.11 09:22:13 Internet connection cleared.
13.01.11 09:22:13 DSL not responding (no DSL synchronization).
Linjen är bruten ca. 1 minut en gång i timmen och naturligtvis har jag skickat loggarna till min ISP men som sagt inget direkt svar på vad det kan bero på.
Att skicka mail till helpdesken är onödigt ibland kan man få svar ibland inte, ringer man tar de en avgift på 90 cent i minuten.
Så nu undrar jag om det finns någon typ av monitorprogram som loggar "uptime" och även tiden man inte är uppkopplad.
Tack på förhand.