Hej alla! Hoppas ni kan hjälpa mig! Har slitit mig i håret alltför länge nu över Iphoto, men jag hittar inget svar på mitt problem någonstans!! Så, jag vänder mig nu till er kära forumvänner.
Har ca 15.000 bilder i iphoto just nu. Har en macbook på 80G intern HD=kaos. Bilderna fick ej plats, så flyttade biblioteket till extern disk på 500G (samt har även time-machine:at datorn på en annan extern hårddisk om 250G).
Men, så till problemet. Kan jag radera bilderna under "alla bilder" på den interna hårddisken nu eller förstör jag nåt då?? Jag har ju fortfarande ingen plats för nåt på min dator och för att frigöra space måste jag radera alla bilder på datorn.
Jag fattar verkligen inte hur iphoto funkar, vart är originalbilderna? Jag kan ju läsa bilderna från den externa hårddisken även utan koppling till min mac och bilderna i "alla bilder"...
En till fråga, kan jag se mina bilder utanför iphoto? Menar, om jag lagt biblioteket i den externa hårddisken, kan jag ENDAST läsa dem med iphoto då?
Alla med någon form av svar på mina funderingar, svara till mig som att jag faan vore 5 år gammal, har fått nog av denna skiten nu!!
Mvh
Sara