Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FB segt i webbläsaren

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-15 08:37

Någon mer än jag som tycker det är otroligt ofta det är segt med FB i webbläsaren? Jag fastnar ofta och ser att Safari bara står och hackar. Det händer väldigt ofta när man kommer till "se äldre inlägg" eller vad det nu heter. Likadant när man klickar på uppdatera, eller något annat. Samtidigt finns det ingen perfekt app tycker jag. Friendly fungerar okey men inte mer.

ja facebook siten är riktigt kass. De flesta a-taggar måste man dessutom klicka 2 gånger på för att den ska göra något.

Flashback fungerar alldeles utmärkt för mig. Kör iofs Glimmer Blocker och AdBlocker så jag slipper den mesta reklamen. Enda gången jag märker att det går segt är när det hänt nåt som har stort allmänintresse.

Men det är kanske Facebook du menar? Det kan ju också förkortas FB..........

• Medlem
  • Linköping
  • 2011-01-15 22:37
Ursprungligen av suddgummi:

Flashback fungerar alldeles utmärkt för mig. Kör iofs Glimmer Blocker och AdBlocker så jag slipper den mesta reklamen. Enda gången jag märker att det går segt är när det hänt nåt som har stort allmänintresse.

Men det är kanske Facebook du menar? Det kan ju också förkortas FB..........

Japp, FB funkar fint för mig med. Det enda jag stör mig på är kattj*veln som kommer upp när man klickar på utgående länkar, men det är ju knappast Safaris fel.

Ursprungligen av Pilen:

Det enda jag stör mig på är kattj*veln som kommer upp när man klickar på utgående länkar, men det är ju knappast Safaris fel.

https://www.flashback.org/sp25004939

• Oregistrerad
  • 2011-01-22 13:12

Och det har väl knappast med facebook att göra!

Då kanske vi kan avsluta diskussionen om Flashback.

Jag tror dessutom att det gäller iPad, att döma av forumavdelningen. Så det finns inga as blockers att installera.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag tror dessutom att det gäller iPad, att döma av forumavdelningen. Så det finns inga as blockers att installera.

Aaah, skräp också. Såg inte att det var i iPad-avdelningen.

Sorry :">

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-16 08:59

Det var Facebook jag menade. Med iPad.

• Oregistrerad
  • 2011-01-22 13:14
Ursprungligen av xms67:

Det var Facebook jag menade. Med iPad.

Tycker inte jag har sådana problem, förutom att "visa mer" inlägg oftast inte fungerar. Kan tipsa om en app istället facepad+ som är riktigt trevlig, enda facebook appen som drar nytta av ipad. Den kräver dock att man ger appen tillåtelse att accessa FB (inte vanliga login-rutinen) men annars är den riktigt trevlig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-22 19:50
Ursprungligen av studiox:

Tycker inte jag har sådana problem, förutom att "visa mer" inlägg oftast inte fungerar. Kan tipsa om en app istället facepad+ som är riktigt trevlig, enda facebook appen som drar nytta av ipad. Den kräver dock att man ger appen tillåtelse att accessa FB (inte vanliga login-rutinen) men annars är den riktigt trevlig.

Har du testat "Friendly"? det är den app jag använder om jag inte kör via webbläsaren och den tycker jag är bättre på vissa saker och sämre på andra jmf med Safari. Om du testat Friendly så blir det ju intressant då du har erfarenhet av både.

• Oregistrerad
  • 2011-01-23 18:19
Ursprungligen av xms67:

Har du testat "Friendly"? det är den app jag använder om jag inte kör via webbläsaren och den tycker jag är bättre på vissa saker och sämre på andra jmf med Safari. Om du testat Friendly så blir det ju intressant då du har erfarenhet av både.

Nej jag använder facepad+ som är en riktig app.

Nej jag använder facepad+ som är en riktig app.

Facepad är ju bara länkar till de olika FB-sidorna. Man kan lika bra köra i Safari direkt.
Friendly är mer en riktig app. Testa den.

Friendly har rejält bättre betyg i appstore också från användare.

• Oregistrerad
  • 2011-01-23 19:10
Ursprungligen av keptang:

Facepad är ju bara länkar till de olika FB-sidorna. Man kan lika bra köra i Safari direkt.
Friendly är mer en riktig app. Testa den.

Friendly har rejält bättre betyg i appstore också från användare.

Helt fel. Det är en riktig app, har ett helt eget GUI. Facepad - Facebook for iPad for iPad on the iTunes App Store
Hade det varit en "web wrapper" hade jag ju kunnat logga in med mitt vanliga username+password

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-22 09:57

Kan man göra något? Och varför fungerar inte Safari och FB?

Ursprungligen av xms67:

Kan man göra något? Och varför fungerar inte Safari och FB?

Dåligt skriven och anpassad kod. Du kan inte göra så mycket.

Friendly har inte funkat för mig senaste dagarna, stannar bara på att ladda. Funkar den för dig xms67?
Kör v3.4 här.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-23 16:11

Friendly fungerar rent funktionellt. Men det är ju mer som en halv app. Många moment dirigeras till FB. Och sedan har jag inte riktigt fattat vilka uppdateringar den fångar upp och inte. Men det är inte alla. Men den laddar ok och kraschar numera inte heller.

Ja klart det är en app, har den själv på min iPad. Det gui:t gör är att visa sidor från facebook via menyn till vänster.

Hur menar du att du inte kan logga in med vanligt user/pass?

• Oregistrerad
  • 2011-01-23 20:59
Ursprungligen av keptang:

Ja klart det är en app, har den själv på min iPad. Det gui:t gör är att visa sidor från facebook via menyn till vänster.

Hur kommer det sig då att GUI't inte är likadant som webben och att delar av GUI är på engelska? Dom måste använda något speciell wrapper/del av FB då - exempelvis jag inte kan välja att ladda upp en bild på "vad gör du just nu"

Hur menar du att du inte kan logga in med vanligt user/pass?

FacePad loggar du in genom att ge faceapp godkännande att prata med FB's API, dvs faceapp känner aldrig till mitt username+password. (För att det ska fungera behöver du dock en fungerande facebook session)

FacePad loggar du in genom att ge faceapp godkännande att prata med FB's API, dvs faceapp känner aldrig till mitt username+password. (För att det ska fungera behöver du dock en fungerande facebook session)

Jo, så funkar alla appar som jobbar mot FB vad jag vet.

• Oregistrerad
  • 2011-01-23 21:05

Har precis testat Friendly och det ser ju exakt likadant ut som FacePad - Dvs. det jobbar mot Välkommen till Facebook | Facebook (touch . facebook . com) - dvs. det är också baserat på webben.

1
Bevaka tråden