Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med TV4 Play på iPad

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får inte TV4Play att funka på min iPad. Den hänger sig innan programmet börjat. (i app)

Någon som har en lösning?

Mvh
Jörgen

Prova att trycka 2ggr på home-knappen, då åker en liten gardin upp. Här ser du TV-play.
Håll fingret på den tills den börjar darra, tryck till på det lilla krysset i Play-ikonens hörn.

Nu har du dödat den helt.

Prova nu trycka 2 ggr på home igen - rullgardin bort.

klicka på TV4-play (som nu måste startas om helt och hållet)

Kan funka

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-01-15 17:52

Fungerar inte det: Prova att ta bort programmet från telefonen i iTunes, synka. Lägg tillbaka programmet igen och synka tillbaka det till telefonen.

Vi borde skriva ihop en FAQ på sånna här frågor egentligen. Det känns ju som standardsvaren är
som goflorp säger, nästa är att starta om telefonen, nästa är att köra joakimos förslag och om inte det duger kan man lägga sig och gråta

Jag testade alla ovan föreslagna. Det blir till att lägga sig och gråta. Funkar ej

Jörgen

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-16 11:12
Ursprungligen av Forssling:

Jag testade alla ovan föreslagna. Det blir till att lägga sig och gråta. Funkar ej

Jörgen

Jag testade min nu, och den funkar inte heller. Det tar en lång stund, sedan kommer en ruta med "Kunde inte hitta klipp". Samma på min iPhon4.

Jag har ändrat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om. "Play" säger inte ett dugg om vad tråden handlar om.

/Mod

Japp, samma problem här. SvtPlay funkar utan problem men inget händer på Tv4Play

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-16 20:38

Det är ju som vanligt med TV4, de har noll koll på tekniken de använder och saknar totalt redundans.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-16 22:43

Fungerar inte för mig heller! varken iphone eller ipad

Ingen nyhet nu längre kanske, men TV4 Play finns numera i en renodlad iPadversion. Den fungerar faktiskt helt okej, hittills bättre än iPhoneversionen. Men varför de inte bara kunde gjort en universell app övergår mitt förstånd...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-23 12:16

Det är ju TV4, det säger väl allt? De och teknik går lika bra ihop som olja och vatten.

Nu kom det en uppdatering till iPadappen som ger AirPlay. Inte helt pjåkigt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-13 17:05

...och krav på Premium, eller?

Ingen aning, kan inte testa då jag inte har någon ATV längre.

Ursprungligen av Capeman:

Ingen aning, kan inte testa då jag inte har någon ATV längre.

Funkar fint med Boxee Box, utan att behöva betala för premium.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-12-13 23:23

Den nya versionen funkar perfekt med ATV2 här hemma, bilden är i mitt tycke minst lika bra som utsändningen och bättre än SVT Play. Har inte premium. Nyhetsprogrammen är det sämre bild på.

Senast redigerat 2011-12-14 10:12
1
Bevaka tråden