Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G 2.2.1 (jailbreakad) till 4.2 jailbreak?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har tänkt att uppgradera min gamla iPhone 3G 2.2.1 (:">) till 4.2 och undrar hur man gör bäst? Den är jailbreakad nu och jag vill uppdatera till 4.2 (iaf någon nyrare än 2.2.1) men har inte en aning hur man ska göra. Har kollat runt på forumet men inte hittat något. Vill minnas att jag använde "QuickPWN2-2-1" när jag jailbrekade den första gången.

Sammanfattning: Vill alltså uppdatera från jailbreakad 2.2.1 till jailbreakad 4.x

Kom gärna med tips och om det finns någon bra och enkel guide!

//Viktor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-17 19:26

jailbreakmatrix.com | iPhone/iPod News/Apps/Games/Guides

En fråga bara, behöver du låsa upp den så håll tungan rätt i munnen och skapa en custom FW med PwnageTool, kör alltså inte med Redsn0w.

Du menar låsa upp så att jag kan använda vilken operatör jag vill? Den är låst till telia och det är det jag har så behöver inte låsa upp den.

Var faktiskt inne på den sidan och kollade igår men dom har tagit bort videoguiderna. Hur vet man sen vilken av dom man ska använda? Läser man textguiderna så verkar det mest vara upplåsning av telefonen men det behöver egentligen inte jag.

How to Jailbreak and Unlock Your iPhone 3G Using RedSn0w (Windows) [4.2.1] Verkar bra. Har läst igenom den nu. Antar att jag inte behöver greja med "baseband" eftersom att jag inte ska låsa upp den från min operatör?

Kommer alla mina nerladdade program som ligger i den funka efter detta?

Kommer alla kontakter ligga kvar eller rensas telefonen?

Läste någonstans något om att endel jailbreaks var så att varje gång man stränger av telefonen måste man koppla in den till en dator för att kunna starta den. Är detta något sånt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-20 09:26

Om du inte behöver låsa upp så kan du bortse från allt som har att göra med Baseband. Alla apps du använder idag fungerar även efter ditt jailbreak, telefonen rensas dock så innan du kör igång skall du ta en backup/säkerhetskopiera telefonen i iTunes. Det där med att stänga av kan du bortse från, det gäller bara 3GS med nya bootromen, iPhone 4, iPad och senare modeller av iPod Touch.

Okej!

Tack för svaren!

Två inlägg raderade. Vi tillåter inte diskussioner kring piratkopierad programvara.

Själva upplåsningen och jailbreaken är ok att diskutera, men inte hur man får nerladdade appar att fungera.

/Mod

1
Bevaka tråden