Hej!
Jag köpte ett SENNHEISER ADIDAS PMX680I, som är ett headset för iPhone som man har bakom huvudet, och krokar över öronen. Mitt problem är att jag inte kan använda vanliga in-ear-lurar. Dom sitter inte kvar. Så jag behöver nåt som håller fast det på öronen.
Det är superbra ljud i detta, så på så sätt är jag jättenöjd, MEN det verkar vara gjort för en annan huvudform. Det sitter ungefär mitt på skallen där bak, med mellanrum mellan bygeln och huvudet så om man sitter i en soffa och lutar huvudet tillbaka så trycks dom framåt.
[ATTACH="CONFIG"]28215[/ATTACH]
Jag skulle vilja ha något av följande:
- Likadant som detta ovan, fast man kan själv böja bygeln och anpassa den efter sitt eget huvud. Jag skulle hellre vilja att den gick runt nacken, än bakom skallen
- Två lösa krokar som man sätter på örat, men med lika bra ljudkvalitet. Nackdelen med detta är att det är opraktiskt att ta av och på, t.ex. om man går o lyssnar och ska stanna och prata med någon. Då känns det som man får hålla det i handen. Bygeln kan man ju bara hänga runt halsen.
Sennheiser brukar alltid göra bra grejer, som om de har en modell som det jag vill ha, hade det varit perfekt.
Tacksam för tips!