Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket format mellan Mac och PC?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-25 09:18

Hej,i min väntan på min G5:a så tänkte jag fråga er lite om Mac så jag är beredd sen när den kommer.

Nu är det så här,att jag har ett gammalt Logic 4.8 i min PC och nu i veckan kommer Logic Platinum 6 i posten.Dvs jag kommer att ha 2 platinum igång samtidigt.Macversionen har jag hemma och PCversionen har jag i trumstudion.
Min plan är att jag lirar in mina ide'er hemma på Macen,sen bränner jag ner det (bouncat ner till ett stereospår) på en skiva (CDRW) och trallar ner till trumstudion där jag lägger på trummorna.Sen bränner jag alla trumspåren (8-10 st) på CDRW:n och trallar tillbaks hem igen.Väl hemma så börjar jag lira in resterande saker och tar bort sånt som inte funkade osv.
För mig är det en perfekt lösning,men jag vet inte vilket format jag ska ha.ska det vara AIFF eller Wav?Kan man lira in i AIFF formatet på PC:n?
Jag har aldrig provat det här så jag frågar er som kan saker.

Tack på förhand/David

AIFF är väl ett Mac-format, från början i alla fall tror jag, så det är möjligt att det inte funkar på PC. WAV bör väl lira fint på Macen.

1
Bevaka tråden