Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur konvertera mp3:or till "CD-format"?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Problem...

Grabben ska spela upp några låtar i skolans CD-spelare. Men han har dom som mp3:or, och CD-spelaren är gammal och fixar inte det formatet.

Så nu ska jag bränna en CD med rätt filformat på låtarna. Men hur gör jag? Och vilket format ska det vara?

Jag har bl.a. Toast 9 Titanium att bränna med, Audacity konverterare, Amadeus Pro och lite annat..

PS: Har förresten bara en CD som är Read/write, dvs man kan radera och bränna nytt på den. Kan det vara problem för gamla CD-spelare, eller ska det inte spela (!) någon roll?

Inga problem. Det går att bränna direkt från en lista i iTunes eller släng in filerna i Toast och välj Audio CD. Men däremot tror jag att det kan bli problem med CD-RW för CD-spelaren.

Ursprungligen av Einar Lindgren:

Inga problem. Det går att bränna direkt från en lista i iTunes eller släng in filerna i Toast och välj Audio CD. Men däremot tror jag att det kan bli problem med CD-RW för CD-spelaren.

Tack. Jag hittade nyss: Audio CDs - what format should I use to burn my Audio CDs?
Och sen, som du skriver, så är det ju bara att välja Audio CD i Toast.

Ska skaffa en vanlig CD Read only imorgon....

1
Bevaka tråden