Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byte av SIM & operatör -> inget ändras?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-01-25 12:02

Bara för säkerhetsskull: jag byter nu i natt från Telia till 3 med nytt sim och nummer. Är det något i min iPhone som kommer ändras av det vad gäller inställningar och information? Märker datorn av det? Den betraktar inte telefonen som en annan telefon?

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-25 12:50

Inget särskilt kommer att hända. Kanske att du får ändra manuellt gällande APN-inställningar för surf och MMS men ganska så troligt så märker din operatör av detta och kommer "pusha" inställningarna till dig alternativt så görs det vid en synk med iTunes.

Bytte SIM-kort från Telenor till Telia i min iPad igår. Inatt fick jag ett popup-meddelande att det finns nya operatörsinställningar att hämta och vill jag installera dessa. Det gjorde jag och automagiskt hade jag rätt APN etc. iTunes i datorn har inte reagerat på det nya kortet och det tror jag inte det ska heller.

Några inlägg har brutits ut till en egen tråd. Flera olika frågor bör inte blandas i samma tråd - speciellt inte när frågorna hör hemma i olika forumdelar.

http://www.99.se/upplasning-jailbreak/284174-nagra-fragor-kring-upplasning-telia.html

/Mod

1
Bevaka tråden