Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia-upplåsning: kräver alltid "återställning"?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-12-01 19:08
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Den normala rutinen är att Telia gör en beställning genom sina system, och därefter ska telefonen låsas upp när du synkroniserar i iTunes. Det är inte alltid som du får ett meddelande om att så har skett. Du ska inte behöva sätta i ett annat simkort för att det ska fungera. Så Teliabutiken har faktiskt rätt.

Men när det inte fungerar på avsett sätt, har man valet att vänta eller "provocera" fram en upplåsning.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-09-14 14:31
Ursprungligen av adress@mac:

Jag låste upp min för 4 veckor sedan (Telia) Har fortfarande inte fått något meddelande i iTunes - men det funkar med upplåsningen.
Tidigare telefoner har jag fått ett glatt "grattis" Huvud saken är att det funkar i alla fall. Telia vet "nada".

Och telefonen har aldrig varit i närheten av något jailbreak? Aldrig varit inlämnad för reparation eller liknande?

Ursprungligen av planB:

Och telefonen har aldrig varit i närheten av något jailbreak? Aldrig varit inlämnad för reparation eller liknande?

Nix ingenting sådant !

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-03 12:56

En Återställning brukar också funka...

Bevaka tråden