Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hängning i återställningsläge efter PIN-inmatning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2011-01-24 18:36

Hejsan,

Min padda har senaste tiden tagit väldigt lång tid att ladda trots att jag använder originalladdaren i vägguttaget. Jag fick tipset av Mediamarkt (där jag köpte den) att återtälla den vilket jag också gjorde. Den enda som händer är att den startar om och ber om koden till 3G kortet. Sedan hänger den i sig i läget där bilden med en usb-kontakt som pekar in i en symbol för iTunes syns. Trots att jag sätter i den i datorn så hittar inte macen iPaden och jag kan heller inte komma förbi denna start skärm. Jag har provat med hard reset" genom att hålla sovknapp och tillbakaknapp intryckta i 15sek. men inget funkar. Tips någon? Blir galen utan padden.

M v h Jeppe

Testa att hålla inne home- och på/av-knappen samtidigt i 20—30 sekunder. Detta väcker iPaden till liv när den tycks ha "dött", kanske funkar här också?

• Medlem
  • Västerås
  • 2011-01-24 19:26

paden hoppar till liv men det kommer bara till en bild där den vill att jag kopplar upp padden mot itunes....men ingen synk där inte.

• Medlem
  • 2011-01-24 22:08

Testat att göra hard reset med den inkopplad i datorn?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-24 22:33

Kobeer, stäng av iPaden. Håll ned Home-knappen samtidgt som du pluggar in den till datorn, fortsätt håll ned Home-knappen tills iTunes säger att den hittat en iPad i Recovery-läge. Återställ.

Eller är det precis det du testat och hamnar tillbaka vid iTunes logon? Testat en annan dator?

• Medlem
  • Västerås
  • 2011-01-29 08:07

Ja försökte med 5-6 olika restarts men inget funkade. Gick till applestore och de gav mig en ny på 24 h. Klockrent.

1
Bevaka tråden