Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avmontering av externa hårddiskar till MacBook

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MBP som jag använder på jobbet och hemma. På jobbet har jag en arbetsplats med usb-hub i skärmen. Jag pluggar in USB-kontakten varje dag när jag kommer till jobbet och drar ur den när jag går hem.

Det besvärliga i kråksången är att jag måste avmontera mina två externa hårddiskar varje gång jag skall rusa från jobbet om jag vill undvika felmeddelanden från os x. Eftersom jag har mp3-filer på en av diskarna så måste jag dessutom stänga av itunes innan jag kan avmontera den ena disken.

Finns det någon lösning så att diskarna monteras som read only eller liknande när jag pluggar in dem. Så att jag kan dra ur USB-kontakterna utan avmontering och slippa varningsmeddelandet när jag går hem?

Det mesta datat på diskarna är readonly och det skulle vara ok om jag blev tvungen att aktivt välja att diskarna skall vara read write, de få gångerna de måste vara det.

mvh

Frasse

Jag tror att SleepWatcher kan göra det du vill:
Automatically eject/mount disks on sleep/wake - Mac OS X Hints

Tack!

Nu har jag flyttat alla externa diskar till en AirPort Extreme. Men SleepWatcher är ju användbart till allt möjligt!

1
Bevaka tråden