Hej på er!
Här kommer seklets absolut dummaste fråga men ursäkta mig jag är teknikidiot. Jag har Dropbox installerat på min dator och på min iPhone 4. Just nu gratisversionen med max 2GB lagring. Men jag har behov av mer utrymme och funderar på att uppgradera till 50GB. Nu till vad jag inte riktigt förstår.
Telefonen rymmer 32GB och just nu har jag 5,9GB utrymme ledigt (på telefonen). Om jag kopierar över tex 5GB ytterligare materiel till min Dropbox-mapp på datorn, innebär detta då att jag får endast 0,9GB lagringsutrymme kvar på telefonen? Eller kan jag fläska på och fylla Dropbox-mappen med 50GB utan att detta hamnar i telefonen, som naturligtvis då inte får plats.
Eller fungerar det så att man via telefonen hämtar just den fil man behöver för tillfället över mobilnätet och att ingenting lagras fysiskt på telefonen, eller hur fungerar det? Är det dumt av mig att skaffa 50GB på Dropbox om det är främst från telefonen jag vill komma över filerna?
Hoppas att ni förstår vad jag menar, för jag gör det knappt själv. Som sagt seklets dummaste fråga antagligen. Men det här är ju ett forum där man får ställa dumma frågor. Om jag förstår rätt.
Mycket tacksam för hjälp!