Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP problem med CD/DVD och nätverk

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har köpt Snow Leopard och tänkte installera den idag men datorn spottar ut CD skivan! Förr har jag inte kunnat bränna men läsa har funkat bra. Vad kan jag ha gjort med datorn?

Istället försöker jag komma åt sambons CD/DVD via nätverket men hittar inte hennes dator i nätverket. Det har aldrig varit ett problem men nu när jag inte har en CD/DVD är det f-n så irriterande. Hennes dator hittar min utan problem... Jag har jobbat med problemet i flera timmar vid flera tillfällen utan framgång. Några tips?

En sak man göra är att köpa en billig extern brännare, men det löser ju inte problemet på studs.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-03 09:57
Ursprungligen av RagnarFerdinand:

Har köpt Snow Leopard och tänkte installera den idag men datorn spottar ut CD skivan! Förr har jag inte kunnat bränna men läsa har funkat bra. Vad kan jag ha gjort med datorn?

Istället försöker jag komma åt sambons CD/DVD via nätverket men hittar inte hennes dator i nätverket. Det har aldrig varit ett problem men nu när jag inte har en CD/DVD är det f-n så irriterande. Hennes dator hittar min utan problem... Jag har jobbat med problemet i flera timmar vid flera tillfällen utan framgång. Några tips?

Har di sambo något påslaget under Systeminställningar - Delning?

Har du provat med en rengörings-CD? Ibland hjälper det.

Se här t.ex:
http://www.99.se/macbook-pro/266449-dvd-lasaren-knasar-sig-sparade-2800-a.html

1
Bevaka tråden