Jag har stora problem med min iMac.
Allt på datorn kraschar jämt och ständigt och jag har ingen aning om vad som orsakar det. Ibland börjar det med att program jag använder kraschar. Det kommer upp en ruta där det står något om att programmet oväntat avslutats och när jag försöker öppna det igen efter det så startas inte programmet längre – istället får jag upp samma ruta om att det avslutats oväntat igen.
Men det är inte bara programmen som kraschar. Hela operativsystemet gör det med. Ibland tar det fem minuter och ibland runt två timmar. Men efter en kort tids användning får jag upp den här rutan:
Allt fryser och jag måste starta om datorn.
Men det här är fortfarande inte allt.
På detta så har jag dessutom enorma problem med Internet. AirPort visar att jag har utmärkt uppkoppling, men jag brukar bara kunna ladda en sida per gång jag kopplar upp mig. Sen slutar det fungera, men den visar fortfarande att jag har superb uppkoppling. Om jag stänger av AirPort och sedan sätter på det igen så kan jag ladda en till sida. Sen slutar det. Och det är ett problem som är relaterat till kraschningarna då detta aldrig hände tidigare och Internet fungerar utan problem på de andra Macarna i hushållet.
Så – appar kraschar, OS X kraschar och Internet fungerar inte. Allt detta började hända för tre dagar sen tror jag det är. Jag har försökt att installera om OS X på en extern hårddisk (kan inte göra det på den interna då den kräver att man installerar en nyare version av OS X än vad jag har tillgängligt hemma) men problemen kvarstår.
Jag hoppas verkligen att ni har någon aning om vad det är som orsakar dessa problem och har lust att hjälpa mig med dem.