Hallå!
Jag har råkat ut för samma problem. Börja i måndags när min IPS gjorde ett switchbyte i stan. Nätet var nere/funka riktigt illa i stort sätt hela dagen. Upplevde kass prestanda direkt efter de påstod att allt skulle fungera sent på måndagskvällen. Redan då låg jag på runt 0,5 - 3mbit. Dagen efter startade jag om allt för att vara på den säkra sidan. Kollade hastigheten trådat, rätt fart och sen direkt med trådlöst, ungefär den hastighet jag jämt haft.
Tänkte inte mer på det, kollade lite film och gick och slagga. Ikväll körde jag lite spel på ps3an och sen skulle jag slänga på lite musik men upptäkte då att iTunes tog lång tid på sig att börja spela låten samt att det börja hacka direkt.
Så i dag, dag 3, är prestandan trådlöst totalt värdelös. Jag ligger mellan 0.5mbit-5mbit ned, och jag brukar snitta runt 15-17mbit.
Har testat allt möjligt och det sista är att factory resetta den men nada skillnad. Har även kollat kanaler i huset men ingen vad jag ser ligger på samma kanal som mig. Någon som vet nån info om detta? Har det löst sig för TS?
Tack på förhand.