Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples mail suger!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är jag ensamen om att fundera över VARFÖR apples e-posttjänst släpper igenom alla mail med nya PC-virus medans som i mitt fall inte 1 enda hamnar på mitt e-postkonto hos Microsoft ??? Jag blir klart störd över att få bortåt 700 onödiga mail i min inbox. Visst, OK... deras virus gör oss inget ont, men det är djävligt störande.

Olle@mac.com

aka. Midnightposer@msn.com

Jag vill i sämsta fall ha ett filter uppe på IMAP-servern där detta aldrig når mig! Jag ska väll inte behöva göra ett redirect vidare till mitt MSN-konto för att bli av med skräpet!
+++

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-25 21:34

Du kan ju enkelt och automagiskt filtrera bort dem själv.

ok, vad har vi sagt om att inte skriva inlägg när vi är tokförbannade?

skämt åsido så har jag inga problem med dom 25+ spam jag får per dag, mail.app's spam filter fånger upp det mesta, förutom ett eller två per vecka.

att jag blir tvungen till att ladda hem skiten kan jag leva med, för jag orkar inte sätta upp ett spamfilter på mina servers just nu (dock är det trevligt att den tar bort alla trojan bilagor osv)..

installera ett bayesian spam filter då om du tycker mail.app's funktioner inte täcker dina behov...

ok, jag har missuppfattad dit inlägg.

du snackar alltså om mailen på .mac då?

jag hör till dom som giller friheten webben ger mig; att min isp/mailhost/etc inte filtrera någonting. alls. det är så jag vill ha det.

att det då kommer till priset av spam för jag bittert svälja, men som i mitt föregående inlägg finns det gott om möligheter att slippa det.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Du kan ju enkelt och automagiskt filtrera bort dem själv.

Jo tack, har gjort det men det räcker inte med att behöva vänta medans Mail.app tuggar sig igenom all virustpost innan det hittar ett för mig intresant mail.

Johan - kan ett "bayesian spam filter" stänga av detta ända uppe på servern så kanske det kan vara vad jag söker i väntan på att Apple ger en bättre lösning.

Olle

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-25 22:53

OK, det kanske är jag som är bortskämd med fett me' fetband.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-25 23:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av johan dansk
jag hör till dom som giller friheten webben ger mig; att min isp/mailhost/etc inte filtrera någonting. alls. det är så jag vill ha det. att det då kommer till priset av spam för jag bittert svälja

Har man bandbredden så är det ju så man vill ha det... om det sitter någon annan och bestämmer så blir man så nyfiken på vad de har för kriterier - och om de är lika mina

1
Bevaka tråden