Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filma med iPhone, och sända det i realtid över internet

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mina vänner,

Är inte så haj på applikationer och lösningar men har en fråga som är kopplad till min iPhone4.

Hur kan jag, via min iPhone4, i realtid filma och som samtidigt kan ses av antingen alla påinternet alt speciellt inbjudna? Är det via sidor som YouTube, Google eller kanske andra ställen? Behövs det några speciella applikationer?

Väntar med spänning på utfallet:)

Hälsningar
J

Vet du om man kan streama ut det till alla, World wide, och inte bara ens vänner? Via exempelvis YouTube;)

Du kan streama det till hela världen, videon streamas via Bambuser, kika lite på deras sida.

YouTube har ingen funktion för livestreaming.

• Medlem
  • 2011-02-15 14:55

Bambuser som det tipsas om här funkar riktigt bra. Om du vill testa ett alternativ så finns ju exempelvis USTREAM: Your own Free Live Broadcast in 3 minutes. Sign up NOW, plug in your camera, enable the widget, click Start Broadcast. You are now LIVE

• Medlem
  • Örebro
  • 2011-02-16 16:25

Jag har testat både Bambuser och Ustream. Och tycker faktiskt Ustream fungerar lite bättre och enklare. Men båda fungerar jättebra så det är nog vilketsom

Fungerar Ustream med en iPhone via 3G ?

Vore kul att prova vid nästa bortamatch...

1
Bevaka tråden