Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia-modem med Bostream iStream?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-08-25 23:31

Har tröttnat på Telia och sagt upp mitt ADSL hos dem. Tänkte nu byta till Bostream iStream istället. Men fungerar mitt gamla Telia-modem på Bostream också? Försökte ringa deras support idag men gav upp efter 30 minuter. Tänkte att jag kanske kunde få ett snabbt svar på alltid trogna 99mac
Modemet är för övrigt ett Nokia.
Behöver man föresten ett sådant loginprogram som MacICX till Bostream också?

/majk

Citat:

Skrevs ursprungligen av majk
Behöver man föresten ett sådant loginprogram som MacICX till Bostream också?

Nej. På Bostream är du alltid inloggad. Vet inget om modemet dock.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-26 09:31

Jag har också bytt från Telia till iStream och det funkar bra att använda mitt gamla Nokia-modem.

Det enda är att iStream använder PPPoE-inloggning (istället för Telias http-lösning). Du måste alltså ha en PPPoE-klient, vilket finns inbyggt i Bostreams modem men inte i gamla Nokia-modemet.

Själv har jag en bredbandsrouter kopplad till modemet och den har stöd för PPPoE. Om du bara har en dator kopplad direkt till modemet så måste PPPoE-klienten ligga på datorn, men det är ju inga problem om du kör X (kolla nätverksinställningarna).

• Medlem
  • 2003-08-26 12:56

Tack för hjälpen! Jag tog och skickade efter ett paket nu, hoppas att dom skyndar sig - modemlivet är så långsamt.

/majk

jag beställde bostreams 512k adsl för ett tag sen, och lånade ett modem av en polare som tidligare hadde användt telias adsl tjänster.

funkar utan problem för mig...

1
Bevaka tråden